دکترنوروزیان

وبلاگ

راه کارهایی برای رویش مجدد موها

راه کارهایی برای رویش مجدد موها

راه کارهایی برای رویش مجدد موها

برای رویش مجدد موها ابتدا باید علت دقیق ریزش مو بررسی شود

از دست دادن مو برای مردان و زنان به طور یکسان ناامید کننده است. در حالی که اینترنت پر از داروهای معجزه آسا برای ریزش مو است از قرص های گیاهی تا استفاده از آب پیاز به پوست سر اما حقیقت این است که هیچ کدام از این روش ها تاکنون در پرونده علمی موفق نبوده اند. در حالی که هیچ کدام از این  درمان ها به صورت معجزه آسا عمل نمی کند، هنوز انواع مختلفی از علائم علمی ثابت شده و گزینه های مورد تایید FDA برای ریزش مو وجود دارد.


 

راه کارهایی برای رویش مجدد موها

با پزشک مشورت کنید

دلایل ریزش مو در وهله اول ممکن است زیاد باشد. طاسی در مردان به دلیل مشتق تستوسترون به نام دی هیدروتستوسترون و اثر آن بر فولیکول های مو است. طاسی به علت وضعیتی که به نام آلوپسی آرئاتا شناخته می شود، که یک بیماری خود ایمنی است که به فولیکول های مو حمله می کند و باعث ریزش مو در مردان می شود.برای درمان هر مورد خاص و رویش مجدد موها، پزشک ابتدا باید علت ریزش مو را تعیین کند.

پزشک به احتمال قوی آزمایش کمبود ویتامین نیز انجام خواهد داد به عنوان مثال کمبود زینک و ویتامین D می تواند منجر به ریزش مو شود به هر صورت شما باید برای مشخص شدن علل واقعی ریزش موهایتان با پزشک خود مشورت کنید.


 

راه کارهایی برای رویش مجدد موها

از درمان های خوراکی استفاده کنید

هنگامی که دکتر شما چند آزمایش را برای کشف منبع ریزش موی شما انجام داده است، گزینه درمان ممکن است تنها شامل خریدن یک قرص بدون نسخه یا مکمل های گیاهی باشد که از ریزش مو جلوگیری کرده و در خیلی از مواقع به طور کامل آن را متوقف می کند.

اگر پزشک متوجه شود که ریزش مو به علت کمبود ویتامینی مانند روی است، پس از آن یک مکمل روی می تواند این فرآیند را معکوس کرده و منجر به افزایش رشد موی طبیعی شود.

اگر دکتر شما تعیین کند که دی هیدروتستوسترون منجر به ریزش مو شده است داروهای هورمونی تجویز کرده که موجب توقف ریزش مو می شود و اغلب به مقدار زیاد مجددا موها رشد می کنند عوارض جانبی این داروها شامل افسردگی، اختلالات جنسی وسرطان پروستات است.

اگر دکتر تشخیص دهد که ریزش مو به دلیل بیماری آلوپشیا آرتا است یک سری از داروهای بازسازی کننده مو را تجویز می کند که با سرکوب سیستم ایمنی بدن باعث جلوگیری از حمله به فولیکول های مو و ریزش مو می شود. داروهای آرتروز نیز در برخی درمان های ریزش مو مثبت واقع شده اند.


 

راه کارهایی برای رویش مجدد موها

از درمان های موضعی استفاده کنید

پزشک علاوه بر درمان های خوراکی، درمان های موضعی را نیز برای ریزش مو تجویز می کند. از رایج ترین این درمان ها استفاده از محلول ها است که معمولا 2 بار در روز تجویز می شوند. اگر در مراحل اولیه ریزش مو از این محلول ها استفاده شود نه تنها ریزش مو را قطع کرده بلکه می تواند باعث رویش مجدد موها نیز شود. این محلول ها نیاز به رعایت زمان دقیق دارند.


 

راه کارهایی برای رویش مجدد موها

درمان ریزش مو به وسیله جراحی

در سال های اخیر کاشت مو بسیار فراگیر شده است و پزشک شما احتمالا این روش را به عموان یک روش دائمی که نیازی به استفاده از دارو را نیز ندارد پیشنهاد می دهد.

با وجود این که کاشت مو یک روش دائمی است اما هزینه آن بسیار بالا است و اغلب نیاز به چندین دفعه پیوند برای رسیدن به نتیجه معقول است.

کاشت مو رایج ترین روش برای افرادی است که در اثر سوختگی قسمتی از موهای سر خود را از دست داده اند.


 

راه کارهایی برای رویش مجدد موها

از شانه های لیزری استفاده کنید

سومین روش درمان ریزش مو که توسط FDA  نیز تایید شده است شانه های لیزری است که فولیکول های مو را با لیزر های سطح پایین تحریک می کنند. شانه های لیزری هنوز در دوره نبوغ خود هستند و بسیاری از متخصصان پوست نیز از توانایی آن ها در رویش مجدد موها دفاع کرده اند اما متاسفانه روی دی هیدروتستوسترن تاثیری ندارد. با این حال، آزمایشات اولیه باعث افزایش رشد مو در بسیاری از شرکت کنندگان شد.


 

راه کارهایی برای رویش مجدد موها

پیوند مو در زنان

متأسفانه ریزش مو در زنان در سرتاسر پوست سر است، در مقایسه با ریزش موی مردانه که معمولا در مناطق بسیار خاص تاثیر می گذارد. این بدان معنی است که پیدا کردن محل مناسب برای پیوند فولیکول های مو کار بسیار دشواری است با این حال، غیر ممکن نیست.

همانند مردان، گزینه های پیوند مو برای زنان نیز موثر هستند اما بسیار گران هستند.


 

راه کارهایی برای رویش مجدد موها

نگران نگهداری و آرایش موی خود نباشید

اگر دکتر ریزش موی هورمونی را تشخیص دهد دیگر لازم نیست در رابطه با نگهداری روزانه و درست کردن موهای خود نگران باشید زیرا هیچ عاملی متوجه ظاهر موها نیست و این موضوع از فولیکول های مو ناشی می شود شما می توانید به راحتی موهای خود را رنگ کرده و آن را به هر سبکی که می خواهید درست کنید.

راه کارهایی برای رویش مجدد موها

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *