دکترنوروزیان

وبلاگ

رویش مجدد مو طلسم

رویش مجدد مو طلسم

رویش مجدد مو طلسم

 رویش مجدد مو طلسم

رویش مجدد مو طلسم

آدرس مطب و داروخانه : آدرس غرب تهران: سعادت آباد ، بالاتر از میدان کاج ، خیابان ششم ، پلاک ۳۴ ، ساختمان پزشکان آفرین ، داروخانه دکتر رباطی ۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹ – ۰۲۱۲۲۱۷۵۸۴۶
‎۰۲۱۶۶۸۷۳۶۷۴ وقت ويزيت
۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹
۰۹۳۸۴۷۹۱۰۵۹
@fhkhaledi
https://t.me/joinchat/AAAAAEJ5S73vxciOuAxBig

https://rouyeshmo.com

رویش مجدد مو طلسم

بلند نگه داشتن مو بسیار هوس انگیز است. از سال های دور مردم جهان در جستجوی انواع مختلفی دارو برای رشد مو بوده اند. هرچند که هر مویی نوع خاص به خودش است و چرخه طبیعی خود را دارد. زمانی که شما به میان سالی میرسید (حدود ۳۰ سال) رشد مو کند میشود که علت آن عدم تعادل هورمونی، استرس بیش از حد و رژیم غذایی نامتعادل است. هرکس با موهای بلند و ضخیم سالم و قوی به نظر میرسد. موها مشخص میکنند چقدر بدن و ذهن شما سالم است. بهترین راه برای حفظ سلامتی مو استفاده از راه های طبیعی است. دانشمندان و پزشکان هم چنان در تلاشند بهترین ترکیب برای مو را بیابند و طیف گسترده ای از معجون رشد و ضد ریزش مو وجود دارد اما در اغلب موارد ترکیبات شیمیایی موجود در آن ها در دراز مدت موجب آسیب بیشتر میشود. در نتیجه بهتر است از درمان های طبیعی که بدون عوارض جانبی هستند استفاده نمائید. علاوه براین داروهای خانگی ضدریزش و تحریک رشد مجدد مو ارزان و مقرون به صرفه هستند و بهتر از همه اینکه شما میتوانید آنها را در آشپزخانه خود پیدا کنید. در اینجا لیست برخی از دارروهای خانگی موثر و شگفت انگیز است که به شما کمک میکند رشد موهای خود را مجددا در کوتاه ترین زمان بدست آورید.

رویش مجدد مو طلسم

۱-    ماسک تخم مرغ

 

موثرترین راه خانگی برای موهای آشفته ماسک تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ خواص شفا دهنده ای برای بازگرداندن نرمی مو دارد بدلیل سطح بالایی از پروتئین، روی، گوگرد، آهن، فسفر و ید. سفیده تخم مرغ را جدا کرده و به مدت ۱۵ دقیقه آن را روی موهایتان بگذارید تا به سرعت درخشانی و سالم شدن را در موهای خود ببینید. استفاده منظم از آن به رشد موهایتان کمک خواهد کرد.

 

۲-    مخلوط عسل، روغن زیتون و تخم مرغ

 

این ترکیب برای موهای خشک بسیار موثر است. عسل برای موهایی که خشک و آسیب دیده هستند و شکننده بسیار مفید است و باعث رشد میشود. عسل باعث میشود رطوبت به موها بازگردانده شود و خواص آنتی اکسیدانی و مواد مغذی ضروری داخل آن باعث تقویت فولیکول مو میشود و رشد آن را بهتر میکند. روغن زیتون مهمترین روغن طبیعی است که رشد مو را تحریک میکند. روغن زیتون مواد حاصل از هورمون DHT که باعث باریک شدن فولیکول مو می شود را متوقف میکند و آنتی اکسیدان آن باعث سلامتی پوست سر شده و  آسیب های وارده  از مواد دیگر را خنثی میکند. هم چنین شوره سر، قارچ و باکتری را از بین برده و پوست سر را تمییز و سالم نگه میدارد. در یک کاسه یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق عسل رابه یک سفیده تخم مرغ اضافه کنید و باهم مخلوط کنید تا به شکل خمیری صاف درآید. آن را روی سر خود مالیده و برای ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس با آب سرد آبکشی کنید و پس از شستشو تفاوت را احساس کنید.

 

۳-    برگ کاری و روغن نارگیل

 

درمان رشد مو بدون برگ کاری ناقص است. برگ های کاری کاربرد وسیعی در غذاهای هندی دارند اما یکی از موثرترین گیاهان برای موهای خاکستری است و به رشد مو ها کمک میکند. نه تنها گذاشتن کاری روی مو بلکه خوردن آن هم مفید است، هنگامیکه برای دادن عطر به غذا آنرا با کاری میپزید برگ کاری را نیز میل کنید. هم چنین روغن نارگیل برای سلامتی مو مورد نیاز است که درمان مناسبی برای رفع ریزش و رشد مو میباشد. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل با پروتئین مو اتصال پیدا میکند و مو را از ریشه تا ساقه حفاظت میکند و مانع از شکستن آن میشود و با مهر و موم کردن مو باعث حفاظت از مو در برابر آلودگی و حرارت می شود. حدود نصف فنجان روغن نارگیل (بستگی به طول مو) را با ۷ تا ۸ عدد برگ تازه کاری بجوشانید تا حدی که برگها نسوزند و به شکل سیاه سفید درآیند. انجام این کار ۲ بار در هفته از سفید شدن موها جلوگیری کرده و به رشد آنها کمک میکند.

رویش مجدد مو طلسم

۴-    آلوئه ورا

 

آلوئه ورا به تنهایی بسیار برای بدن مفید است. برای پاک کردن منافذ استفاده می شود و میزان PH را متعادل نگه میدارد. هم چنین برای جلوگیری از ریزش مو مفید است. گذاشتن آلوئه ورا روی پوست و مو روش بسیار موثری برای جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد مو است. مزایای آن وابسته به ۷۵ نوع ماده مغذی موجود در آن میباشد. آنزیم های خاصی در آلوئه ورا مثل آنزیم های پروتئولیتیکی باعث میشوند تا سلولهای مرده پوست از روی سر پاک شوند که موجب مسدود شدن فولیکول مو بوده اند. علاوه بر این مواد مغذی موجب نرم و صاف و ابریشمی شدن مو میشوند. ۲ قاشق غذاخوری از شامپو خود را در کاسه ریخته و یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، شیر نارگیل و ۲/۱ قاشق غذاخوری جوانه گندم اضافه کنید و با این مخلوط موهای خود را بشوئید.

 

۵-    انگور فرنگی هندی (Amla)

 

استفاده منظم از آن مستقیما موجب تقویت فولیکول مو، تحریک رشد و جلوگیری از شکنندگی و ریزش مو میشود. بدلیل داشتن ویتامین C و خواص آنتی اکسیدانی علاوه بر سلامتی مو برای بهبود رنگدانه های موجود در مو موثر است. ۲ قاشق غذاخوری از آن را با ۲ قاشق غذاخوری آب لیموترش مخلوط کرده و آن را برای مدت ۲ ساعت روی سر خود گذاشته و سپس با آب سرد بشوئید.

 

۶-    سیر

 

یکی از گیاهان معروف آشپزخانه که طعم دهنده قوی است و خواص درمانی گسترده دارد سیر است. سیر یکی از سریع ترین دارو های خانگی برای رشد موها و درمان سریع ریزش مو است. هم چنین شناخته شده ترین درمان خانگی برای قارچ پوستی است. سطح بالایی از ترکیبات آلیسین در سیر یافت شده است که خاصیت ضد ریزش مو دارند. سلنیوم موجود در سیر با کمک ویتامین E به بهبود سلامت موکمک میکند. سیر موجب افزایش گردش خون در پوست سر و بازسازی رشد مو مس شود. ۷ تا ۸ حبه سیر له شده را با روغن زیتون بجوشانید و آن را روی ریشه مو بگذارید و این کار را ۳ بار در هفته تکرار کنید.

رویش مجدد مو طلسم

۷-    ویتامین E

 

سرشار از آنتی اکسیدان ها است و با رادیکال های آزاد مبارزه میکند. کمک میکند به افزایش اکسیژن بدن و افزایش گردش خون در سر. سر خود را با ویتامین E ماساژ دهید و بگذارید در طول شب روی سر شما بماند و روز بعد با شامپو ملایم بشوئید تا موهای ابریشمی داشته باشید.

 

۸-    روغن رزماری

 

یکی از بهترین روغن ها برای کاهش ریزش مو در خاورمیانه است. این روغن تقسیمات سلولی را افزایش داده و موجب تسریع گردش خون میشود. برای رشد مو موثر است و به عنوان تونیک مو محسوب میشود. ۲ قاشق غذا خوری از شامپو خود را با ۲ قاشق غذاخوری روغن رزماری مخلوط کنید و مو های خود را بشوئید و یا سر خود را با روغن خالص رزماری ماساژ دهید.

 

۹-    سیب زمینی

 

بعنوان یک منبع غنی از ویتامین A، B و C، کلسیم، پتاسیم، آهن و فسفر یک درمان شگفت انگیز برای رشد مو، جلوگیری از خشکی و سفید شدن زودرس مو میشود. ۲/۱ فنجان آب سیب زمینی را در کاسه ریخته و یک قاشق غذاخوری عسل، یک کمی آب و یک زرده تخم مرغ به آن اضافه کرده و آنها را مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی سرخود گذاشته و بعد از آن با شامپو ملایم بشوئید. انجام این کار یکبار در هفته به اندازه کافی به تقویت و بازسازی موهای ضعیف و شکننده کمک میکند. بعداز چند ماه به طور واضح تغییر را در موهای خود مشاهده میکنید.

 

۱۰-  روغن کرچک

 

یکی دیگر از روغن های طبیعی سالم و مغذی است که بسیار مفید برای افزایش رشد سریع موها میباشد. سرشار از ویتامین E و آمینو اسیدهای ضروری به خصوص امگا۹ که برای سلامت پوست سر و فولیکول ضروری است میباشد. هم چنین روغن کرچک درمان طبیعی قوی برای پسوریازیس پوست سر است. روغن کرچک خالص چسبناک است در نتیجه بهتر است آن را با روغن های دیگر مثل نارگیل، زیتون و بادام رقیق کنید. آن را به پوست سر مالیده و برای ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و سپس برای مدت یک ساعت آن را رها کنید سپس آن را با شامپو ملایم بشوئید. این کار را برای مدت ۲ تا ۳ بار در هفته میتوانید تکرار کنید تا نتیجه بهتر بگیرید.

رویش مجدد مو طلسم

۱۱-  آب لیمو

 

آب لیمو برای انواع موها، پوست سر و مشکلات سر مفید است و درمان قوی برای موهای چرب است. بعنوان یک منبع قوی از مواد مغذی شامل ویتامینهای B12-B6-B5-B3-B2-B1-C، آنتی اکسیدان ها و فولیک اسید، یک ماده قدرتمند برای رشد مو به حساب می آید. علاوه بر این خاصیت ضد شورگی دارد و موها را صاف و براق میکند. آب لیمو باعث تحریک گردش خون در سر و در نتیجه جلوگیری از ریزش مو میشود. مخلوط ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو با ۲ قاشق چایخوری روغن نارگیل یا زیتون را به طور مساوی به مو و پوست سر بمالید و بعد از یک ساعت با شامپو ملایم بشوئید. این درمان را میتوانید یکبار در هفته تکرار کنید.

 

۱۲- شنبلیله

 

این ادویه هندی محبوب آشپزخانه که برای طعم دادن به غذاها استفاده می شود. منبع غنی از پروتئین است که برای رشد موها مفید است. لسیتین یافت شده در شنبلیله در تقویت و آبرسانی مو موثر است. مصرف موضعی آن درمان مفید برای شوره سر است. یک فنجان دانه شنبلیله را خیس کرده و بگذارید شب تا صبح بماند و صبح آن را بکوبید. مقداری روغن نارگیل به سر خود مالیده سپس شنبلیله را روی آن بمالید و برای یک ساعت به آن مهلت دهید . موهای خود را بشوئید. این کار را ۳ تا ۴ بار در هفته تکرار کنید.

 

۱۳- پیاز

 

درست مانند سیر، پیاز هم یک درمان طبیعی قدرتمند برای رشد مو میباشد. اگرچه بوی قوی آن باعث میشود مردم از آن استفاده نکنند. اما اگر شما میخواهید موهای بلند و براق و زیبا داشته باشید اینکار را انجام دهید. گوگرد موجود در پیاز تشکیل بافت کلاژن را تقویت که باعث رشد مو میشود. هم چنین میتوانید از موسیر استفاده کنید.۲ تا ۳ پیاز را رنده کنید و آب آنها را جدا کنید و برای ۳۰ دقیقه روی سر خود بگذارید، سپس با شامپو ملایم بشوئید. این کار را یکبار در هفته انجام دهید.

رویش مجدد مو طلسم

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *