دکترنوروزیان

وبلاگ

قرص ضد ریزش مو فیناستراید

قرص ضد ریزش مو فیناستراید

قرص ضد ریزش مو فیناستراید

 قرص ضد ریزش مو فیناستراید

قرص ضد ریزش مو فیناستراید

آدرس مطب و داروخانه : آدرس غرب تهران: سعادت آباد ، بالاتر از میدان کاج ، خیابان ششم ، پلاک ۳۴ ، ساختمان پزشکان آفرین ، داروخانه دکتر رباطی ۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹ – ۰۲۱۲۲۱۷۵۸۴۶
‎۰۲۱۶۶۸۷۳۶۷۴ وقت ويزيت
۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹
۰۹۳۸۴۷۹۱۰۵۹
@fhkhaledi
https://t.me/joinchat/AAAAAEJ5S73vxciOuAxBig

https://rouyeshmo.com

قرص ضد ریزش مو فیناستراید

فیناستراید (با نام‌های تجاری پروسکار، پروپشیا) فرم کلی داروی ریزش موی «پروپشیا» است.‌ فیناستراید و پروپشیا به یک اندازه در پیشگیری از ریزش موها و کمک به رشد مجدد آن‌ها تأثیر دارند.

فیناستراید از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (DHT) در بدن جلوگیری می‌کند. DHT در بروز هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH) نقش دارد.

از فیناستراید (پروپشیا) برای درمان ریزش موی الگوی مردانه استفاده می‌شود. از فیناستراید (پروسکار) برای درمان علائم هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات در مردان مبتلا به بزرگی پروستات استفاده می‌شود.

قرص ضد ریزش مو فیناستراید

مکانیزم اثر فیناستراید چیست؟

ریزش موی ناشی از طاسی الگوی مردانه زمانی رخ می‌دهد که هورمونی به نام DHT (دی هیدروتستوسترون) از رسیدن مواد مغذی حیاتی مورد نیاز فولیکول‌ها به آن‌ها جلوگیری می‌کند. فیناستراید مانع از تولید DHT شده و از این طریق از فولیکول‌های مو محافظت می‌کند. کاهش DHT می‌تواند باعث توقف ریزش موی ناشی از طاسی الگوی مردانه شده و حتی به رشد مجدد موها کمک کند.

فیناستراید سطح DHT خون و پوست سر را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و تصور می‌شود که تأثیر دارو نیز به همین خاطر باشد. مصرف ۱ میلی‌گرم فیناستراید در روز باعث کاهش سطح DHT  خون تا ۷۰% شده اما سطح تستوسترون خون را تا حدود ۱۰% افزایش می‌دهد، که البته این مقدار در محدوده نرمال قرار دارد.

نحوه مصرف فیناستراید چگونه است؟

فیناستراید، به صورت یک قرص در روز، همراه با غذا یا به تنهایی، مصرف می‌شود. برای رسیدن به نتیجه باید فیناستراید را به طور مرتب مصرف کنید. همچنین توصیه می‌شود مصرف قرص فیناستراید را در برنامه کارهای روزانه خود بگنجانید تا مطمئن شوید آن را فراموش نمی‌کنید. برای مثال، قرص را هر روز در یک زمان مشخص مصرف کنید، مثلاً صبح‌ها یا شب‌ها قبل از خواب. روزانه بیش از یک قرص مصرف نکنید زیرا این کار تأثیر دارو را زیاد نکرده و حتی برایتان مضر خواهد بود.

برای آنکه تأثیر فیناستراید در جلوگیری از ریزش موها و رشد مجدد آن‌ها به طور دقیق قابل ارزیابی باشد، می‌بایست دارو را یک سال یا بیشتر مصرف کرده باشید. البته، در طول شش ماه اول موهای موجود کمی کم پشت می‌شوند. گاهی اوقات دلیل این امر این است که ریزش مو در حال پیشرفت بوده و اثرگذاری فیناستراید هنوز شروع نشده است، در برخی موارد نیز دلیل آن ریزش یک سری موهای مینیاتوری شده است که البته ریزش آن‌ها جا را برای رشد موهای جدید و سالم باز می‌کند. صبور بودن در طول این دوره خیلی مهم است. همچنین، باید مصرف دارو را دست کم یک سال ادامه بدهید تا هم شما و هم پزشکتان بتوانید تأثیر آن را ارزیابی کنید.

فیناستراید چقدر تأثیر دارد؟

تحقیقات بالینی انجام شده نشان داد که فیناستراید در ۹۰% مردان مبتلا به طاسی الگوی مردانه تأثیر مثبت دارد. به طوری که بعد از ۵ سال مصرف، در ۴۸% مردان افزایش رشد مو مشاهده شد و ۴۲% نیز هیچگونه ریزش مویی نداشتند، اما ۱۰% باقیمانده دچار ریزش مو شده بودند. در مقابل، ۶% از مردان درمان شده با دارو نما افزایش رویش مو داشتند و ۱۹% نیز هیچگونه ریزش موی جدیدی را گزارش ندادند در حالی که ریزش موی ۷۵% باقیمانده همچنان ادامه داشت.

دو سوم مردانی که فیناستراید را به طور صحیح مصرف می‌کنند موهایشان مجدداً رشد می‌کند. البته این دارو برای کنترل ریزش مو است نه درمان قطعی آن، پس اگر می‌خواهید نتایج به دست آمده حفظ شوند باید به مصرف آن ادامه دهید. فیناستراید بیشتر برای مردانی مؤثر است که دچار طاسی خفیف تا متوسط الگوی مردانه هستند.

چقدر طول می‌کشد تا اثرگذاری فیناستراید شروع شود؟

نتایج درمان فوراً قابل مشاهده نیستند. عموماً، اولین آثار دارو بعد از مصرف روزانه یک قرص به مدت ۳ تا ۶ ماه مشاهده می‌شوند. البته برای آنکه بتوانید از مؤثر بودن فیناستراید مطمئن شوید باید مصرف آن را تا یک سال ادامه دهید. توجه داشته باشید که حتی اگر بهترین نتیجه ممکن را به دست آوردید نیز برای حفظ آن باید مصرف دارو را ادامه دهید.

آیا فیناستراید ریزش مو را به طور قطع درمان می‌کند؟

همانطور که پیشتر گفته شد، فیناستراید عارضه را کنترل می‌کند نه درمان. اگر مصرف فیناستراید را متوقف کنید، هورمون DHT که عامل ریزش مو است، بعد از مدتی دوباره به سطحی می‌رسد که می‌تواند باعث ریزش مو شود. برای پایین نگه‌داشتن سطح DHT باید مصرف روزانه فیناستراید را ادامه بدهید. با مصرف فیناستراید به این شکل، ۹۰% احتمال دارد که ریزش مویتان تا آخر متوقف شده و حتی موهایی که قبلاً ریخته‌اند نیز دوباره رشد کنند.

قرص ضد ریزش مو فیناستراید

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *