دکترنوروزیان

وبلاگ

درباره ریزش مو بیشتر بدانید

درباره ریزش مو بیشتر بدانید

درباره ریزش مو بیشتر بدانید

چای سبز

مهم ترین و بیشترین ترکیب موجود در چای سبز اپی گالوکاتچین گالات می باشد.درباره ریزش مو بیشتر بدانید  این ترکیب دارای خواص بی شماری است که یکی از روش های درمان گیاهی ریزش موی سر, حتی موروثی و برطرف کردن ضایعات پوست سر و چربی آن می باشد. چای سبز را جایگزین چای سیاه کرده و از آن بنوشید.

درباره ریزش مو بیشتر بدانید

سبوس برنج

سبوس برنج سرشار از پروتئین، مواد معدنی مثل پتاسیم، فسفر و منیزیم، ویتامین E، درباره ریزش مو بیشتر بدانید ویتامین های گروه B، گامااوریزانول و آلانتوئین می باشد. همچنین سرشار از اسیدهای چرب آزاد و آنتی اکسیدان توکوفرول می باشد. ویتامین های B و E موجب تقویت موها شده و رطوبت موها و پوست سر را حفظ می کنند. همچنین ویتامین B5 موجود در سبوس برنج نیز تاثیر شگرفی در تحریک سلول های پیاز مو دارد و این امر موجب رشد موها می شود. بنابراین مصرف سبوس برنج نیز یکی دیگر از روش های درمان گیاهی ریزش مو می باشد که می توان از آن در انواع غذاها استفاده کرد.

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا یکی از راه های درمان خانگی ریزش مو می باشد زیرا دارای آنزیم هایی است درباره ریزش مو بیشتر بدانید که برای تقویت و رشد موها مناسب می باشند. همچنین این گیاه برای رفع التهابات و خارش های پوست سر نیز مفید می باشد.برای استفاده از گیاه به شما دو نوع ماسک مو معرفی می کنیم.

درمان ریزش مو با آلوئه ورا:

ماسک موی اول

مقداری از ژل آلوئه ورا را در مخلوط کن ریخته سپس موها را به آن آغشته کنید.باریزش موی خود خداحافظی کنید  بعد از گذشت نیم ساعت با آب ولرم موها را بشویید. این روش را 4 الی 5 مرتبه در هفته انجام دهید.
ماسک موی دوم

روزانه و به صورت ناشتا یک قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را بخورید این روش برای درمان قطعی ریزش مو و افزایش رشد آن ها بسیار مناسب می باشد.

هلیله سیاه

گیاه هلیله سیاه به اکسیر طول عمر معروف می باشد و از آن برای درمان بیماری های مختلف درباره ریزش مو بیشتر بدانید از جمله درمان گیاهی ریزش مو سر نیز استفاده می گردد. همچنین مصرف این گیاه از سفید شدن موها نیز جلوگیری می کند. یک دانه هلیله را زیر زبان بگذارید و همچون آبنبات روزانه از آن مصرف کنید، تا ریزش مویتان برطرف گردد. همچنین می توان چند ساعت قبل از استحمام، موها را به روغن هلیله آغشته کرد.

چربی سر:

فولیکول های موجود در بافت پوست سر و منافذ پوست که تحت عنوان غدد سباسه شناخته می شوند، ماده ای روغنی به نام سبوم را تولید می کنند. سبوم، پوست و موی سر را مرطوب کرده و جلوی خشک شدن آن را می گیرد، باریزش موی خود خداحافظی کنید اما گاهی بنا به شرایطی، تولید بیش از حد این ماده در غدد سباسه، منجر به چرب شدن موها می شود.

شوره سر در دو حالت می تواند رخ دهد:

به دنبال خشکی زیاد پوست سر و یا همراه با چربی زیاد موهای سر که هر کدام درمان خاص درباره ریزش مو بیشتر بدانید خود را نیاز دارد.

شوره شدید سر می تواند ناشی از درماتیت سبوره و یا بعضی بیماری های پوستی مانند درباره ریزش مو بیشتر بدانید پسوریازیس باشد.
شوره سر یا سبوره با پوسته‌ریزی پوست سر مشخص می‌شود که همراه با خارش و گاهی اوقات همراه با قرمزی و دلمه می‌باشد.

پوسته‌های سفید رنگ در لابه لای موها که گاهی روی شانه‌ها ریخته و از نظر زیبائی و اجتماعی ناخوشایند است، باریزش موی خود خداحافظی کنید از نشانه های شوره سر می باشد.

شوره سر نوع خفیف درماتیت سبوروئیک می‌باشد.باریزش موی خود خداحافظی کنید  درباره ریزش مو بیشتر بدانید درماتیت سبوروئیک یا درماتیت‌ شوره‌ای‌ به ضایعات قرمز و پوسته‌دار پوست که با تولید سبوره (پوسته‌های‌ چرب‌ یا خشک‌ سفید رنگ)‌ و خارش همراه است، گفته می‌شود.

چه عواملی در بروز شوره سر دخیل هستند؟

*یکی از عوامل موثر در بروز شوره سر مشکلات گوارشی مثل چاقی زیاد، یبوست و عدم هضم غذا است.

*عدم داشتن تغذیه صحیح و کمبود‌های تغذیه‌ای (کمبود ویتامین ها و…) از دیگر عوامل موثر در بروز شوره سر است.

* خستگی‌های بیش از حد روزانه

* کمبود خواب

* استرس‌های روحی و اختلالات عاطفی

* عامل توارث

* اختلالات هورمونی (به خصوص آندروژن ها )

* هوای‌ سرد و خشک‌

* واکنش های آلرژیک

* گرمای بیش از اندازه

* استفاده از کلاه‌های تنگ و چسبان

* پوست‌ چرب و تعریق زیاد نیز در بروز شوره سر موثر است.

* مصرف بی‌رویه مواد آرایشی مو و عدم رعایت نظافت مو (شامپو نزدن‌ مرتب یا استفاده درباره ریزش مو بیشتر بدانید از شامپوی نامناسب‌، عدم شست‌و‌شوی کافی سر متعاقب استفاده از شامپو و یا باقی ماندن بقایای صابون در پوست سر) نیز از عوامل دیگر موثر در بروز شوره سر است.

* آسیب هائی که به پوست سر وارد می شود مثل سشوار زدن و فر مو بیش از حد، بابلیس، رنگ کردن و مش زدن مکرر مو.

* از عوامل دیگر موثر در بروز شوره سر مصرف برخی داروها مثل سایمتیدین، کلرپرومازین و داروهای ضدفشارخون بالا است.

*همچنین شوره ممکن است علت میکروارگانیسمی و نیز قارچی داشته باشد.

درمان شوره سر و ریزش مو:

شوره سر یکی از مواردی است که قشر زیادی از افراد را آزار می دهد و موجب حس ناخوشایندی در آن ها می شود. باریزش موی خود خداحافظی کنید برای درمان و بهبود این مشکل، یک شامپوی گیاهی و باکیفیت راه حل مناسبی است.

شامپو سر تغذیه کننده سلوکس (حاوی ۱۳ اسیدآمینه) مزایای زیر را دارد:

تغذیه رسانی ریشه و ساقه مو به وسیله ۱۳ نوع اسید آمینه
افزایش جریان خون مویرگی با تحریک ریشه مو
ترمیم موهای آسیب دیده به وسیله پروتئین گندم
رفع کامل شوره سر (بعد از ۳ بار استفاده)
برداشتن چربی های مضر از روی مو
مناسب استفاده در زمان ریزش (رفع ریزش به وسیله ویتامین B6 و اسیدآمینه)

ماساژ دادن موها با روغن های گیاهی

شاید این راه تکراری به نظر برسد ولی مهم ترین اصل در طب سنتی برای درمان طبیعی ریزش مو, تقویت و پرپشت شدن آن ها می باشد. متخصصان بر این باور هستند که ماساژ پوست و موی سر با روغن های گیاهی تقویت کننده موجب افزایش خون رسانی به فولیکول های مو می شود و این امر موجب قوی تر شدن ریشه های مو و در نتیجه رشد بیشتر موها شده و از ریزش آن ها نیز جلوگیری می کند.

درمان ریزش موی سر با روغن های گیاهی

برای این کار بایستی موها و پوست سر تمیز باشند سپس به آرامی و با سر انگشتان پوست سر درباره ریزش مو بیشتر بدانید و بعد موها را ماساژ دهید. باریزش موی خود خداحافظی کنید باریزش موی خود خداحافظی کنید این کار استرس را نیز که یکی از عوامل ریزش مو محسوب می شود، به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این عمل را هفته ای یکبار انجام دهید و هر بار اجازه دهید که روغن به مدت 4 ساعت بر روی موها بماند. بعد از ماساژ دادن نیز موها را با کلاه پلاستیکی بپوشانید. روغن های زیتون، نارگیل و بادام جزء بهترین روغن های گیاهی برای ماساژ دادن موها می باشند.

شنبلیله درمان کننده ریزش موی شدید

در طب سنتی از تخم شنبلیله برای درمان گیاهی ریزش مو شدید و تقویت موی سر درباره ریزش مو بیشتر بدانید استفاده می کردند.باریزش موی خود خداحافظی کنید  دلیل این امر نیز وجود پروتئین و اسید نیکوتین در شنبلیله است. درباره ریزش مو بیشتر بدانید ابتدا یک فنجان از تخم شنبلیله را به مدت 24 ساعت بخیسانید.درباره ریزش مو بیشتر بدانید باریزش موی خود خداحافظی کنید  سپس تخم ها را آسیاب کرده تا حالت خمیری شکل پیدا کنند. این خمیر را به پوست سر و ساقه های مو بمالید. سپس موها را پوشانده و بعد از یک ساعت آبکشی کنید. این دستور را هر روز به مدت 1 ماه انجام دهید تا شاهد نتایج شگفت انگیز آن باشید.

آب پیاز موثر در رشد مجدد موهای سر

آب پیاز هم در طب سنتی و هم در طب امروزی ثابت کرده است که جزء روش های عالی برای درمان گیاهی ریزش مو و تقویت کننده آن ها می باشد. آب پیاز در رشد مجدد درباره ریزش مو بیشتر بدانید موها نیز تاثیر به سزایی دارد. درباره ریزش مو بیشتر بدانید درباره ریزش مو بیشتر بدانید برای استفاده از این روش کافی است موهایتان را به آب پیاز آغشته کرده، سپس بعد از گذشت نیم ساعت آن ها را آبکشی کنید و با شامپو نیز بشویید.

پیاز درمان کننده ریزش موی سر

روش دیگری نیز برای این کار وجود دارد در این روش سه قاشق غذاخوری از آب پیازدرباره ریزش مو بیشتر بدانید  را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. درباره ریزش مو بیشتر بدانید سپس این ماسک را به مدت نیم ساعت بر روی موهایتان قرار دهید و بعد آبکشی کرده و با شامپو نیز بشویید.

ریشه گیاه شیرین بیان

در طب سنتی از ریشه گیاه شیرین بیان برای درمان گیاهی درباره ریزش مو بیشتر بدانید ریزش موی سر و طاسی آن استفاده می شود.باریزش موی خود خداحافظی کنید  همچنین از ریشه این گیاه برای درمان شوره و خشکی پوست سر و رفع التهابات آن نیز استفاده می گردد. برای این روش ابتدا داخل یک فنجان شیر، یک قاشق غذاخوری درباره ریزش مو بیشتر بدانید از ریشه شیرین بیان ریخته و بعد به آن نصف قاشق چای خوری زعفران اضافه کنید. باریزش موی خود خداحافظی کنید سپس این ترکیب را شب به هنگام خواب بر روی موها قرار داده و اجازه دهید تا صبح باقی بماند و بعد موها را آبکشی کنید. این روش را 2 مرتبه در هفته انجام دهید تا ریزش موی شما کاملا قطع شود.

 

 

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *