دکترنوروزیان

وبلاگ

درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید

درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید

درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید

داشتن موهای بلند و سالم آرزوی خیلی از ما است. قطعا موهایی آشار گونه و براق، شما را همانند شاهزاده ای جذاب و زیبا جلوه می دهد.
اما برای خیلی از ما پیش آمده که علیرغم گذشت زمان طولانی، موهایمان رشد زیادی نداشته که هیچ، بلکه به علل مختلفی رشد آن حتی به چشم هم نمی آید! حتی گاهی باید ماه ها بگذرد تا بلکه یک سانت به موی ما اضافه شود…
پس به عنوان اولین قدم برای تسریع رشد موی سر، درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم که اگر رشد موهایتان به طور محسوسی کم است، ابتدا به دکتر متخصص مراجعه کرده و بنا به صلاحدید او با انجام آزمایش خون و بررسی فاکتورهای مربوطه، علل آن را پیدا کنید.

درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید

همزمان نیز می توانید با رعایت این نکات رشد موهایتان را افزایش دهید:

علیرغم اینکه پوست سر شما، همواره در حال تولید سلول های جدید است، رشد موهایتان کمی بیشتر زمان می برد. موی سر به طور متوسط ۰/۶ سانت و حداکثر ۱ سانت در ماه رشد می کند؛ درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید و این تنها در صورتی است که موهای شما در سلامت کامل به سر برده و مو خوره نداشته باشد. پس به شما توصیه می کنیم تا صبر و شکیبایی تان را بالا ببرید

قیچی دوست موهای شما است

اگرچه که مرتب کردن نوک موها با قیچی، باعث رشد سریع تر مو نمی شود، اما سلامت موهای شما را حفظ کرده و از بروز و پیشروی موخوره جلوگیری می کند. اگر به مدت طولانی نوک موهایتان را کوتاه نکنید، موخوره ها تا قسمت ساقه ی موهای شما پیشروی کرده و موجب شکنندگی موی شما می شوند؛درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید در نتیجه موی شما حتی کوتاه تر از زمانی می شود که با قیچی می خواستید آنها را کوتاه کنید

پس برای جلوگیری از ایجاد موخوره، به شما پیشنهاد می کنیم هر ۱۰ الی ۱۲ هفته، حدود ۰/۳ سانت از نوک موهایتان را کوتاه کنید.

هر بار که از شامپو استفاده می کنید، نرم کننده را فراموش نکنید

به طور کلی، هر بار که موهایتان را خیس کردید، حتما از نرم کننده ی مو استفاده کنید.دانستنی هایی درباره رشد سریع مو با گذشت زمان، بر اثر رنگ کردن های مداوم مو و استفاده از ابزار های حالت دهنده ی حرارتی، تارهای مو، خصوصا در قسمت انتهایی خود نازک تر می شوند. استفاده از نرم کننده به ترمیم و جایگزینی چربی ها و پروتئین های داخل ساختار مو کمک کرده و با بستن پولک های مو از آسیب دیدن آنها جلوگیری می کند که همین امر موجب می شود تا شما بتوانید با خیال راحت موهایتان را در سلامت کامل بلند کنید.

اگر تا الان از نرم کننده مو استفاده نمی کردید هیچ اشکالی ندارد از همین درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید حالا این کار را انجام دهید بهترین نرم کننده های مو را می توانید اینجا پیدا کنید:

هر بار که به حمام می روید، از شامپو استفاده نکنید

هدف از شامپو کردن موی سر، از بین بردن آلودگی ها و گرد و غبار است؛ اما شامپو، علاوه بر زدودن این آلودگی ها، می تواند چربی های ضروری و مفید پوست سر شما را نیز از بین ببرد.درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید  دانستنی هایی درباره رشد سریع موی سر این روغن ها موجب حفظ لطافت و سلامت موهای شما می شود.پس تنها در صورت لزوم از شامپو استفاده کنید.

موهایتان را طوری شانه بزنید که انگار از طلا ساخته شده اند

زیاد شانه کردن مو، می تواند منجر به آسیب های فیزیکی مو شود. درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید دانستنی هایی درباره رشد سریع موی سر سعی کنید هنگامی که موهایتان خیس است، حتی الامکان با ملایمت موهایتان را شانه بزنید زیرا در غیر این صورت باعث به وجود آمدن گره های بزرگ در مو و در نتیجه کنده شدن موهایتان می شود.

 

برای اینکه موهای بلند و زیبایی داشته باشید باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید در این مقاله میخواهم چند روش ساده را برای شما معرفی کنم که می توانند به شما کمک کنند تا موهای ضخیم تر و بلندتری داشته باشید.

سالهاست که داشتن موی بلند به عنوان یکی از نشانه های زیبایی هر زنی محسوب می شود. دانستنی هایی درباره رشد سریع موی سر هنوز هم خیلی از افراد وجود دارند که عاشق موهای بلند هستند. درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید با داشتن موهای بلند می توانید به سبک های مختلفی موهای خود را ببندید. موی بلند زن نوعی جذابیت برای زن محسوب می شود.

اما چگونه خیلی زود موهایی بلند و زیبا داشته باشیم؟

خوب اول از همه باید بدانید که چرا موهای شما سریع رشد نمی کند و سپس از روش های پیشنهادی ما استفاده کنید تا هر چه سریع تر موهایتان رشد کند.

1-به طور منظم موهایتان را اصلاح کنید:

اولین روش برای رشد سریع موها و ضخیم تر شدن آنها این می باشد که به طور منظم آنها را اصلاح کنید، دانستنی هایی درباره رشد سریع موی سر مخصوصا اگر موهای شما سالم نباشند.درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید  این نکته به نظر عجیب می رسد، اما کوتاه کردن مو به شما کمک خواهد کرد تا رشد موهایتان زیاد شود و در نتیجه موهایی ضخیم تر نیز داشته باشید. برای همین هر چند موقع موهای خود را کوتاه کنید.

2- از روغن طبیعی مو استفاده کنید:

خیلی از افراد قبل از خواب آنقدر خسته هستند که یادشان میرود موهای خودشان را شانه کنند. درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید دانستنی هایی درباره رشد سریع موی سر اما اگر بدانید شانه کردن موها قبل از خواب چقدر برای سلامتی موها اهمیت داردحتما اینکار را انجام می دهید. مری کیت و اوا اسکریو راز مراقبت از موهای خود رو به اشتراک گذاشته اند. آنها توصیه می کنند در هنگام شانه کردن، از پوست فرق سر شروع کنند دانستنی هایی درباره رشد سریع موی سر و به برس خود کمی روغن طبیعی بمالند و با آن موهای خود را شانه کنند، با این کار موهای شما به صورت طبیعی مرطوب می شود. همچنین برای به دست آوردن نتایجی بهتر، هر شب باید قبل از رفتن به رختخواب این کار را تکرار کنید. این کار کمک می کند تا موهای سالم تری داشته باشید.

3- از پوست سر خود محافظت کنید:

باید اینطور فکر کنید که موهای شما مثل یک درخت هستند. پوست سر شما مثل ریشه و زمینی است درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید که برای رشد موهای شما ضروری هستند. اگر نتوانید از ریشه ها و خاک به خوبی محافظت کنید، امکان ندارد درختی تنومند داشته باشید. دانستنی هایی درباره رشد سریع موی سر بنابراین باید به فکر پوست سر خود نیز باشید تا بتوانید موهای سالم و ضخیم داشته باشید. درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید دانستنی هایی درباره رشد سریع موی سر برای اینکه بدانید پوست سر سالمی دارید یا نه، باید یک تست روی موهای خود انجام دهید، اگر قسمت ریشه موهایتان ضخیم تر از انتهای موهایتان است، درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید پس موهای سالم تری دارید. به عبارت دیگر اگر انتهای موهایتان ضخیم تر باشد، باید به فکر تغییر در مراقبت از موهای خود باشید.

4- رژیم صحیحی را انتخاب کنید:

اگر می خواهید موهای بلند زیبایی داشته باشید، نه تنها باید از محصولات خوبی برای موهای خود استفاده کنید، بلکه باید تغذیه صحیحی نیز داشته باشید تا مواد مغذی کافی به بدن شما برسد. درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید ظاهر موهای شما به تغذیه شما بستگی دارد، بنابراین باید از غذاهای سالم مصرف کنید تا موهای درخشان تر و سالم تری داشته باشید.

اولین ماده مغذی که باید مصرف کنید، روی و آهن است. بر طبق گفته های ویلما برگفلد، درباره رشد سریع مو بیشتر بدانیدروی و آهن رشد موها را سریع می کند.دانستنی هایی درباره رشد سریع موی سر  او همچنین خوردن گوشت قرمز کم چرب را نیز توصیه کرد که منبع غنی از مواد مغذی از جمله روی و آهن می باشد. درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید بهتر است هفته ای دو بار از گوشت قرمز استفاده کنید. اگر گوشت خوار نیستید می توانید از عدس و یا دانه سویا همچنین پرتقال که منبع غنی از ویتامین C استفاده کنید. ویتامین C به جذب آهن کمک فراوانی می کند.

علاوه بر روی و آهن، نباید اهمیت ویتامین D را نادیده گرفت. دانستنی هایی درباره رشد سریع موی سر این ویتامین باعث فعال شدن رشد مو می شود. دانستنی هایی درباره رشد سریع موی سر متاسفانه غذاهایی که حاوی ویتامین D هستند بسیار کم می باشند. اما روش دیگری برای جذب ویتامین D وجود دارددرباره رشد سریع مو بیشتر بدانید  و آن اینکه روزی چند دقیقه زیر نور آفتاب قرار بگیرید. البته نباید بدون ملاحظات لازم، زیر نور آفتاب قرار بگیرید چون ممکن است به سرطان پوست مبتلا شوید.دانستنی هایی درباره رشد سریع موی سر  بهترین زمان برای اینکه زیر نور آفتاب قرار بگیرید ساعت شش صبح تا هشت صبح می باشد و بعد از این ساعت تا ساعت چهار بعد از ظهر باید از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر نمی توانید برای جذب ویتامین D از نور آفتاب استفاده کنید، می توانید از مکمل های ویتامین D استفاده کنید.

هر کس می داند که پروتئین برای ناخن، مو و استخوان بسیار مفید می باشد. دانستنی هایی درباره رشد سریع موی سر پروتئین برای تقویت رشد سلول های خونی بسیار ضروری است.درباره رشد سریع مو بیشتر بدانید  بررسی ها نشان می دهند که زنانی که به حد کافی پروتئین مصرف می کنند، نسبت به دیگران رشد موهای سریع تری دارند. توصیه می شود در روز حداقل 46 گرم پروتئین مصرف شود.

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *