دکترنوروزیان

وبلاگ

تاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید

تاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید

تاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید

متأسفانه در بازار از این مسئله سوءاستفاده شده، درحالی‌که در درمان و پیشگیری، شامپوهای مخصوص شستشو اثری ندارند و برای اینکه مردم اغفال شوند از واژه‌هایی همچون عصاره زرده تخم‌مرغ، حنا، انار و… استفاده می‌کنند، درحالی‌که این شامپوها تأثیری در پیشگیری از ریزش مو ندارند.

این متخصص پوست و مو گفت: ریزش مو به صورت طبیعی و غیرطبیعی بوده که در نوع طبیعی طی ۲۴ ساعت ۴۰ تا ۱۱۰ عدد تار مو ریزش دارد، ولی در ریزش غیرطبیعی در ۲۴ ساعت بیش از ۱۰۰ تارمو از سر کم می‌شود.

تاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید

طباطبایی گفت: کم شدن حجم موها نیز به دو دلیل بوتاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید ده؛ یکی ریزش موی شدید و دیگری نازک شدن ریشه مو که در نهایت مرگ مو را به همراه دارد. همچنین نازک شدن ریشه مو می‌تواند ناشی از کم‌پشتی آندروژنیک باشد که ارثی است و پس از بلوغ در فرد آغاز می‌شود و همین مسئله سر مردان را از جلو و وسط طاس می‌کند.

وی بیان داشت: در زنان نیز این کم‌پشتی آندروژنیک و ارثی وجود دارد و از آنجایی استروژن در زنان زیاد است آندروژنیک را سرکوب کرده و سر دیرتر دچار کم‌حجمی ناشتاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید ی از نازک شدن ریشه مو می‌شود، ولی استروژن زنانه از ۳۵ تا ۵۰ سالگی کاهش، بنابراین ما به سمت نازک شدن و کم‌حجم شدن رفته، ولی با این وجود در مقایسه با کم‌پشتی آندروژنیک مردانه کمتر است.

این متخصص پوست و مو گفت: پزشکان شامپوهای درمانی و دارویی متناسب تاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید  با پوست سر توصیه می‌کنند، ولی این مسئله سبب پرمویی نمی‌شود، همچنیتاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید ن باید توجه داشت که بیماری‌های مختلفی همچون پسوریازیس، دیابت و سن بالا می‌تواند روی پوست سر اثر بگذارد و سبب ریزش و کم‌حجمی موهای سر شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: تاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید با توجه به گرانی شامپوها و عوارضی که می‌تواند بر روی پوست بگذارد، عقل حکم می‌کند که افرادی کتاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید ه در این زمینه مشکل دارند به پزشک متخصص مراجعه کرده و اصلاً به توصیه دوستان یا جستجو در اینترنت اکتفا نکنند تا دچار عوارض جانبی مصرف شامپوها نشوند.

 

شاید متوجه شده باشید بیشتر از حد نرمال، مو در برس‌تان جمع شده.تاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید یا شاید آب‌گذر حمام بیشتر از قبل مسدود می‌شود. دکتر فرانسیسکو فوسکو، متخصص پوست و مو می‌گوید:” پیش از این‌که فکر و خیالی به سرتان راه دهید، ببینید در چه فصلی هستید.

ریزش طبیعی موی سر در روز چقدر است؟

ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تارمو در روز طبیعی است و این رقم در طول سال متغیر است؛ یعنی در پاییز بیشتر و تابستان کمتر است.

عوامل روزمره دیگری هم می‌توانند روی اتاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینیدفزایش ریزش موی موقتی تاثیر بگذارند: تغییر شدید و ناگهانی رژیم غذایی، شروع یا توقف مصرف قرص‌های ضدبارداری و بچه‌دار شدن. اما شما باید به عقب برگردید و فکر کنید که آیا بین وقوع این رویداد‌ها و ریزش مو تاخیری وجود دارد یا نه (تا حدود شش ماه)، و آیا حالا که هوا سرتر شده کمتر متاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید وهای‌تان را شستشو می‌دهید، ببینید آیا هنگام شستشو مو‌های بیشتری را از دست می‌دهید.

اما اگر متوجه شدید ناحیه‌ای سکه‌مانند روی پوست سرتان خالی شده، تاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید، چون می‌تواند علامت alopecia areata یا طاسی منطقه‌ای باشد؛ بیماری که سیستم ایمنی به فولیکول‌های مو حمله می‌کند، و با تزریق کورتیوزن قابل درمان است.

همچنین اگر خارش پوست سر دارید یا پوست سرتان قرمز، تاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید حساس، ناصاف یا پوسته پوسته وبرآمده شده به پزشک مراجعه نمایید، چون این علائم می‌توانند نشاندهنده مشکلی در پوست سر یا آلرژی باشند (التهاب طولانی‌مدت می‌تواند منجر به ریزش مو شود)؛ و اگر متوجه شدید میزان ریزش موی روزانه‌تان ناگهان خیلی بیشتر شده و بعد از یک ماه همچنان ادامه دارد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر مو‌های ناحیه گیجگاه و جلوی ختاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید ط رویش موی‌تان بریزد و سابقه خانوادگی الگوی ریزش موی زنانه را دارا باشید هم ممکن است علائم مشابهی را مشاهده کنید.

همان طور که گفتیم ریزش مو در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در طول روز کاملا عادی بوده و جای هیچ نگرانی نیست، اما اگر مو‌های شما بیش از این تعداد است، دچار ریزش غیرطبیعی هستید و باید آن را درمان کنید. در ادامه به چند دلیل عمده که باعث ریزش مو می‌شود اشاره می کنیم:

۱. بیماری تلوگن افلویوم (Telogen effluvium)
Telogen effluvium، بیماری پوسته سر است که تاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید پس از بارداری، جراحی های مهم، کاهش وزن شدید یا استرس زیاد به وجود می آید. در اثر اینتاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید پدیده شما هر روز دسته دسته موهای خود را به ویژه هنگام شامپو کردن، حالت دادن یا شانه زدن آنها از دست خواهید داد. این مساله می تواند عوارض جانبی برخی از داروها همچون داروهای ضدافسردگی، ضد اضطراب و کاهش دهنده التهاب نیز باشد. در طول این بیماری، موها پیش از اینکه از پوسته سر بیرون بیایند بسیار سریعتر از حالت نرمال، از فاز رویش به فاز استراحت می رسند.

۲. ریزش موی ارثی

ریزش مو‌های ارثی یکی از دلایل رایج ریزش موی سر است. این مشکلی است که ممکن است فرد، ژن آن را از پدر یا مادر خود دریافت کند.

نشانه‌های ریزش موی ارثی از اوایل ۲۰ سالگی آغاز می‌شود. اگر هر دو پدر و مادر این مشکل را داشته باشند، فرزند هم دچار آن خواهد شد. ریزش مو‌ها در برخی از افراد پراکنده است یعنی بخش‌های مختلفی از سر دچار ریزش مو می‌شود. برخی هم فقط بخش مشخصی ار سرشان می‌ریزد.

روش‌های درمان: با کمک ماینوتاثیر شامپو تاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید را در رویش موهایتان ببینید کسیدیل می‌توانید تا حدی جلوی ریزش مو‌ها را بگیرید. برای این منظور باید روزی دومرتبه از این محلول استفاده کنید. دارو‌هایی نیز برای جلوگیری از ریزش مو‌ها برای مردان و زنان وجود دارد. البته تاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید  خانم‌ها باید مراقب عوارض جانبی این دارو‌ها باشید. مصرف ماینوکسیدیل برای زنان باردار یا شیرده ممنوع است. برای مردان نیز از دارو‌های خوراکی و فاینستراید استفاده می‌شود.

۳. کم کاری غده تیروئید

میلیون‌ها نفر که بیشتر آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند از بیماری‌های تیروئید رنج می‌برند. هنگامی که بدن شما خیلی کم هورمون تیروئید را ترشح کند، گفته می‌شود که دچار کم کاری غده تیروئید هستید. تیروئید هورمونی است که مسوول متابولیسم بدن، ضربان قلب وتاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید حالت‌های روحی انسان است.

اگر بدن تیروئید زیادی تولید کند، پرکاری غده تیروئید دارید. هورمون تیروئید مسوول همه چیز در بدن از مصرف اکسیژن بدن گرفته تا رشد مو، پوست و ناخن‌ها است. وقتی این هورمون به اندازه کافی و درست در بدن ترشح نشود شما شاهد تغییراتی در بدن خود خواهید بود.

۴. کمبود آهن
خانم‌هایی که پریود‌های سخت دارند یا غذا‌های آهن‌دار مصرف نمی‌کنند ممکن است در خطر کمبود آهن قرار داشته باشند. کمبود آهن منجر به کتاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید م شدن سول‌های قرمز خونی می‌شود. گلبول‌های قرمز خون مسوول حمل اکسیژن و هموگولوبین هستند و انرژی لازم را به انسان می‌رسانند.

۵. طاسی سر
طاسی نوعی عارضه است که سیستم ایمنی بدن به پیاز‌های مو آسیب می‌رساند. این عارضه دامنگیر افراد بسیاری در جهان و در هر دو جنس زن و مرد یکسان است. دلیل این امر ناشناخته است، اما ارتباط نزدیکی با استرس و بیماری‌ها دارد.

درمان‌های خانگی و طبیعی ریزش مو

بسیاری از افراد فارغ از هرگونه سبک زندگی همیشه از “مو” و مشکلات آن از جمله “ریزش مور” رنج می برند. احتمالا برای جلوگیری از ریزش مو به راه‌ها و روش‌های مختلفی پناه برده باشید و چه بسا هزینه‌های زیادی هم در این مورد کرده باشید. اما راههایتاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید   جلوگیری از ریزش مو مانند استفاده از “شامپو ضد ریزش مو” اغلب شیمیایی بوده که یا تاثیری ندارند و یا تاثیر بسیار کم و موقتی دارند.

بنابراین بهترین کار این است که برای تقویت موی سر از روش‌های طبیعیِ “درمان ریزش مو” استفاده کنید. حتی اگر به فکر “کاشت مو” یا “پیوند مو” تاثیر شامپو را در رویش موهایتان ببینید هم افتاده‌اید، باز بهتر است برای تاثیر بهتر از مواد طبیعی استفاده کنید زیرا ترکیبات آن‌ها به شکلی است که موجب تقویت ریشه‌های می‌شود.

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *