دکترنوروزیان

وبلاگ

تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف نازک و آسیب دیده

تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف نازک و آسیب دیده

تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف نازک و آسیب دیده

تقویت مو مخصوصا استفاده از تقویت کننده های طبیعی موهای کم پشت، ضعیف، نازک و آسیب دیده برای همه مهم است. داشتن موی کامل با سلامت، جوانی و زیبایی همراه است. در این نوشتار همراه ما باشید تا چند داروی خانگی برای تقویت موی سر را بشناسید.

تقویت مو: ۱۰ بهترین تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف، نازک و آسیب دیده

تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف نازک و آسیب دیده

۱. آووکادو

آووکادو در فهرست درمان‌های خانگی طبیعی تقویت مو قرار دارد چون می‌تواند حجم بیشتری به موها بدهد. ویتامین E فراوان موجود در آووکادو برای مرطوب کردن فولیکول‌های مو مفید است و سلامت کلی ساقه‌ی مو را افزایش می‌دهد. ویتامین E همچنین از موها در برابر آسیب که سرعت رشد مو را کاهش می‌دهد مواظبت می‌کند. آووکادو حاوی منبع عظیمی از ویتامین B است که می‌تواند با کار بر روی سطح سلولی موها را تقویت کند.

علاوه بر تقویت موهای تنک و کم پشت و موهای ضعیف، نازک و آسیب دیده آووکادو در مرطوب کردن مو، احیا آن و جلوگیری از شوره نیز موثر است. بنابراین، توصیه می‌شود در برنامه‌ی روتین مراقبت موی خود ماسک‌های آووکادو را نیز اضافه کنید.

تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف نازک و آسیب دیده

۲. ماست

در واقع، ماست فقط برای خوردن نیست بلکه برای ساختن یکی از بهترین ماسک‌ موها برای تقویت مو نیز هست. همه می‌دانند ماست بخاطر میزان زیاد پروبیوتیک و همینطور انواع دیگر مواد مغذی مانند ویتامین ث و‌ای واقعا برای سلامتیشان مفید‌است. ماست می‌تواند به‌طور منظم برای تقویت سیستم ایمتی شما مصرف‌شود. ضمنا، ماست می‌تواند برای ایجاد خمیری شگفت‌آور برای زنده‌کردن موی‌تان و برطرف‌کردن مشکلات معمول مو مانند ریزش مو، نازک شدن مو و به ارمغان‌آوردن موی بلند زیبا مصرف‌شود. به دلیل اینکه ماست دارای تعداد مواد مغذی زیادی است که می‌توانند رشد و ضخامت سریع مو را تقویت‌کنند، افراد زیادی بر این‌باورند که ماست موی شما را به موی دلخواه تبدیل‌می‌کند.

به ویژه، زمانی که ماست با ماده کاملا مرطوبی مانند تخم‌مرغ ترکیب‌شود، این ترکیب می‌تواند به ماده‌ای عالی تبدیل‌شود که قادر است به موهای شما بلندی و ضخامت دلخواه را بدهد.

 

تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف نازک و آسیب دیده

۳. شیر نارگیل

شیر نارگیل تا به حال موثرترین راه تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو بوده‌است، چرا که بسیاری از مواد مغذی ضروری برای رشد مو در شیر نارگیل به وفور وجود دارد. این مواد مغذی عبارتند از پتاسیم، آهن و اسیدهای چرب. مواد موجود در شیر نارگیل علاوه بر تغذیه‌ی پوست سر، به داخل ساقه‌ی مو نفوذ می‌کنند، رطوبت را در آن حفظ می‌کنند و در نتیجه در برابر گرما و آلاینده‌ها از مو مراقبت می‌کنند. اسیدهای چرب نیز با اتصال به کراتین سازنده‌ی مو و تقویت آن مانع از بروز شکستگی در تارهای مو می‌شوند. استفاده از شیر نارگیل تازه روی پوست سرتان به صورت روزانه و به مدت چند ساعت قبل از شستشو، بسیار موثر است.

تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف نازک و آسیب دیده

۴. زرده تخم مرغ

به طور خاص، زمان صحبت از زرده تخم‌مرغ، خواهید دید که تعداد زیادی خواص سودمند در آن وجود دارد، مانند اسیدهای چرب، ویتامین آ، ای، دی و پروتئین. تمام این ویژگی‌های شگفت‌انگیز فقط قادر به نرم‌تر و سالم‌تر کردن موهای شما نیستند بلکه بهترین تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف، نازک و آسیب دیده نیز هستند و قادرند از طریق جلوگیری از نازک شدن و ریزش مو، موها را ضخیم‌تر نیز نشان‌دهند. با زرده تخم‌مرغ، وضعیت موهای شاخه شاخه شده نیز به خوبی کنترل خواهد شد.

تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف نازک و آسیب دیده

 

۵. روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل می‌تواند به شما موهایی انبوه، براق، و سالم ببخشد. این ایده‌ی فوق‌العاده‌ای است که نرم کننده‌های گران قیمت و محصولات مد روز را با محلول‌های طبیعی مانند روغن نارگیل جایگزین کنیم. روغن نارگیل دارای خواض ضد میکروبی، اسیدهای چرب، و لوریک اسید است که برای محافظت از پوست سر، تقویت مو و رشد مو مفید هستند. بعد از استعمال روی موهایتان، مواد معدنی، ویتامین‌ها، و سایز مواد مغذی موجود در روغن نارگیل می‌توانند به صورت عمیق در موهای شما جذب شوند و از ریشه‌ی مو گرفته تا فولیکول‌های مو را تغذیه کنند. روغن نارگیل برای بهبود سلامت پوست سر، مبارزه با عفونت‌ها، افزایش حجم، و تقویت رشد مو مفید است.

هنگام استفاده از روغن نارگیل به عنوان یکی از درمان‌های خانگی و طبیعی کم پشتی مو، به آرامی روغن نارگیل را روی پوست سرتان بمالید تا جریان خون به سمت پوست سر افزایش پیدا کند که این کار به تقویت مو کمک می‌کند. روغن نارگیل سرشار از پتاسیم، ویتامین K، ویتامین E است که می‌توانند جلوی آسیب به مو و ریزش مو را که ناشی از شانه زدن، شستشو، و حالت دهی هستند بگیرند. روغن نارگیل همچنین شوره را نیز کاهش می‌دهد.

تقویت مو

تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف نازک و آسیب دیده

۶. روغن مار

روغن مار از چربی مار آبی چینی به دست می‌آید اگرچه روغن‌های مار دیگری که از مار بوآ، مار دریایی و گونه‌های دیگر به دست می‌آیند نیز وجود دارد. این چربی، فرآوری شده و به یک روغن غلیظ تبدیل می‌شود که دارای سطح بالایی از یک اسید چرب امگا ۳ به نام ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) است که خواصی برای سلامتی انسان دارد.روغن مار نه تنها برای پوست بلکه برای مو نیز مفید است. اسیدهای چرب امگا۳ موجود در روغن مار برای تقویت مو ، جلوگیری از ریزش مو و تامین مواد مغذی برای پوست سر – از طریق افزایش سلامت فولیکول‌های مو – موثر است. بنابراین می‌توان از  مشکلاتی مانند ریزش مو، شوره و بی‌طراوتی مو جلوگیری کرد.

تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف نازک و آسیب دیده

۷. تخم کتان

ابتدا، باید از تخم کتان به عنوان یک خوراکی مغذی یاد کنیم که پر از فایده‌های گوناگون برای سلامتی انسان‌ها است. ۲۸ گرم تخم کتان می‌تواند فیبر، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین B1، پروتئین، منیزیم، منگنز، سلنیوم، فسفر، مس، و روی لازم را فراهم بیاورد. تخم کتان به خاطر فایده‌ای که در تقویت مو و درمان موهای ضعیف، نازک و آسیب دیده دارد معروف است. استفاده از تخم کتان می‌تواند به موهای شما درخشندگی و حجم بدهد. ویتامین E موجود در تخم کتان در رشد مویرگ‌ها موثر است.

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند فولیکل‌های مو را تغذیه کنند و ارتجاع پذیری موها را افزایش دهد. بنابراین، خطر شکستگی مو را کاهش می‌دهد. به این دلیل است که تخم کتان به عنوان یک درمان طبیعی فوق‌العاده برای اگزمای پوست سر، ریزش مو، و شوره توصیه می‌شود. برای ارتقاء رویش مو و براق و پر پشت کردن آن، باید به طور منظم تخم کتان بخورید. روغن تخم کتان را می‌توان برای درست کردن چاشنی سالادهای مختلف استفاده یا جایگزین روغن آشپزی کرد. اما همچنان برای حصول بهترین نتایج بهتر است از تخم کتان به صورت موضعی استفاده کنید.

تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف نازک و آسیب دیده

۸. روغن سدر

روغن سدر می‌تواند با افزایش گردش خون در پوست سر، فولیکول‌های مو را تحریک کند. این کار، نقش مهمی در تقویت مو و رشد مو ایفا کرده و نازک شدن مو را کند می‌کند. متخصصان مو و همچنین متخصصان رایحه درمانی، مدت‌ها روغن سدر را برای رفع ریزش مو، نازک شدن مو و انواع آلوپسی توصیه می‌کردند.

مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهند استفاده از روغن سدر در کنار روغن‌های آویشن، رزماری و اسطوخودوس بر پوست سر، پس از هفت ماه از شروع درمان، رشد مو را در افراد مبتلا به ریزش مو افزایش می‌دهد. برای این کار، روغن سدر را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید یا این‌که پوست سر را با آن ماساژ دهید و بگذارید برای نیم ساعت بماند سپس آبکشی کنید.

تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف نازک و آسیب دیده

۹. جو دوسر

همانگونه که می‌دانید، جو دوسر، نوعی مغذی از غلات است که هر کسی باید در آشپزخانه نگه دارد. اما جو دوسر فقط یک غلات به ظاهر عادی نیست بلکه غنی از عوامل کلیدی متعدد مفید برای تقویت رشد موهای‌تان است. به‌همین دلیل‌است که شما می‌توانید تعداد خیلی زیادی ماسک‌ مو برای تقویت مو داشته‌باشید. در واقع، می‌توانید این نوع از ماسک مو را درست داخل منزل خودتان با مواد در دسترس درست‌کنید. جو دوسر می‌تواند با اثر حفاظتی خود بر تار مو بچسبد تا آن را تکمیل‌کند ضمنا، موی‌برای رشد کامل موی‌تان، غذا فراهم‌کند. اگر شما در کنار خود جو دوسر دارید این درمان ارزشش را دارد.

تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف نازک و آسیب دیده

۱۰. انگور هندی

انگور هندی حاوی خواص آنتی اکسیدانی، لایه برداری، و ضد باکتریایی است و بنابراین اغلب به عنوان درمانی بی‌نظیر برای تقویت مو های کم پشت استفاده می‌شود. به علاوه، استفاده از انگور هندی می‌تواند به بهبود سلامت پوست سر و تقویت رشد موهای پر پشت کمک کند. ماساژ پوست سر با انگور هندی می‌تواند جریان خون را تقویت کند. انگور هندی اثر مرطوب کننده‌ی زیادی دارد و در نتیجه استعمال موضعی آن می‌تواند از موخوره جلوگیری کند.

همچنین می‌توانید میوه‌ی انگور هندی را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید یا آب آن را بنوشید. آب انگور هندی مملو از ویتامین C است که نه تنها سرعت تقویت موهای ضعیف، نازک و آسیب دیده و کم پشت را افزایش می‌دهد بلکه همچنین به تقویت سلامت کلی شما نیز کمک می‌کند. استفاده از عصاره‌ی انگور هندی به شکل یک مکمل رژیمی بعد از مشورت با پزشک نیز بلا اشکال است.

تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف نازک و آسیب دیده

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *