دکترنوروزیان

وبلاگ

تاثیر رزماری بر رشد مو

تاثیر رزماری بر رشد مو

تاثیر رزماری بر رشد مو

ریزش مو یکی از مشکلات اساسی افراد در جوامع شده و اعتماد به نفس را کاهش می‌دهد، همین امر دانشمندان را برای یافتن درمانی مناسب به چالش کشیده است. بعضی از مطالعات نشان داده که رزماری برای تقویت رشد مو و کاهش ریزش موثر است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در سن 50 سالگی، حدود نیمی جلوی ریزش موی خود را بگیرید از زنان و 85 درصد از مردان دچار ریزش موی شدیدی می‌شوند و حجم زیادی از موهای خود را از دست می‌دهند. تحقیقات در مورد روغن رزماری برای رشد مو هنوز در مراحل اولیه می‌باشد، بنابراین هیچ تضمین قطعی برای تاثیر آن وجود ندارد. با این حال استفاده از تاثیر رزماری بر رشد مو روش‌های درمانی گیاهی عوارض کمتری جلوی ریزش موی خود را بگیرید نسبت به سایر داروهای افزایش رشد مو دارد. رزماری یکی از این روش‌های طبیعی است.

تاثیر رزماری بر رشد مو

باید بدانیم که:

شایع‌ترین نوع ریزش مو در مردان و زنان آروپیک آندروژنیک است.
مطالعات نشان داده‌اند که روغن رزماری بهتر از درمان درباره ریزش مو بیشتر بدانید معمولی عمل می‌کند.
روغن رزماری روشی برای درمان ریزش مو با عوارض جانبی بسیار کمی است.
روغن رزماری بر کاهش ریزش مو تاثیر قطعی داشته اما اثرات آن برای تقویت رشد مو در حال مطالعه می‌باشد.

روعن رزماری در درمان این نوع ریزش مو موثر می‌باشد. تاثیر رزماری بر رشد مو در مطالعه‌ای که در سال 2013 روی موش‌ها با ریزش مو به دلیل تستوسترون بالا انجام شد، نشان داد که روغن رزماری از شدت ریزش کاسته و جلوی ریزش موی خود را بگیرید باعث رویش مجدد موها می‌شود

 

طاسی الگوی مردانه (MPB) نوعی ریزش مو است، این ریزش زمانی رخ می‌دهد که تستوسترون محصولی جانبی به نام دی هیدروتستوسترون(DHT) ت ولید کرده و این محصول به فولیکول‌های مو حمله می‌کند.

 

تستوسترون، هم در زنان و هم در مردان تولید می‌شود، جلوی ریزش موی خود را بگیرید اما درباره ریزش مو بیشتر بدانید نسبت تولید این هورمون در مردان بیشتر از زنان می‌باشد، جلوی ریزش موی خود را بگیرید بنابراین ریزش مو در مردان بیشتر بوده و در سنین کمتری اتفاق می‌افتد.

تاثیر رزماری بر رشد مو

گرچه این مطالعه هنوز به طور رسمی بیان نشده اما محققان تاثیر رزماری بر رشد مو فکر می‌کنند روغن رزماری مانع اتصالDHT به گیرنده‌های هورمون شده و در نتیجه ازحمله‌ی آن به فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند.

در مطالعه‌ای که در سال 2015 انجام شد، روغن رزماری با مینوکسیدیل، که داروی پرطرفداری برای رشد مو است، مقایسه گردید. دو گروه افرادی که به دلیل DHT دچار ریزش مو بودند، به مدت 6 ماه، روغن رزماری و مینوکسیدیل دریافت کردند. در 3 ماه اول هیچ تغییری رویت نشد اما پس از درباره ریزش مو بیشتر بدانید گذشت 6 ماه، رشد قابل توجهی در موهای هر دو گروه دیده شد. گروهی که با روغن رزماری درمان می‌شدند، رشد موی بیشتری نسبت به گروه منوکسیدیل داشتند. این آزمایش نشان داد، روغن رزماری باعث افزایش رشد مو در دراز مدت می‌شود. در همین مطالعه، افرادی که مینوکسیدیل دریافت می‌کردند دچار خشکی پوست شده و پوست صورت و سر آنها پوسته پوسته شد. به همین دلیل روغن رزماری گزینه مناسب‌تری برای افراد مبتلا به آلرژی و سوزش پوست می‌باشد. برخی از مطالعات، از جمله مطالعات تاثیر رزماری بر رشد مو جلوی ریزش موی خود را بگیرید منتشر شده در سال 2017، نشان می‌دهند، روغن رزماری بعضی از قارچ‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد. بنابراین، درباره ریزش مو بیشتر بدانید وقتی که ریزش مو به تاثیر رزماری بر رشد مو علت عفونت یا بیماری‌های پوستی سر باشد، روغن رزماری انتخاب مناسبی است. با این وجود شواهدی برای جایگزینی روغن رزماری برای روش‌های استاندارد وجود ندارد.

آیا روغن رزماری موثر است؟

ریزش مو دلایل متعددی دارد، عفونت ها، واکنش‌های سیستم ایمنی بدن، سن، تغییرات هورمونی و ریزش موی ژنتیکی از درباره ریزش مو بیشتر بدانید عمده علل ریزش مو می‌باشند.

مطالعات نشان می‌دهد این گیاه می‌تواند برخی از رایج‌ترین درباره ریزش مو بیشتر بدانیددلایل ریزش مو را تغییر دهد. اما نمی‌توان گفت تاثیر رزماری بر رشد مو که سایر داروهای شیمیایی تاثیرات بهتر یا کمتری نسبت به رزماری دارند. آنچه واضح است، رزماری نسبت درباره ریزش مو بیشتر بدانید به داروهای شیمیایی عوارض جانبی کمتری دارد.

برای تهیه‌ی عصاره‌ی رزماری در خانه، می‌توانید تاثیر رزماری بر رشد مو چند جلوی ریزش موی خود را بگیریدعدد از برگ‌های گیاه رزماری را خشک کرده و سپس در یک چهارم آب مقطری که از قبل جوشیده شده حل کنید. پس از گذشت 5 ساعت عصاره‌ی غلیظ رزماری آماده‌ی استفاده می‌باشد.

برای تهیه‌ی شامپوی خانگی، باید صابون کاستیلی درباره ریزش مو بیشتر بدانید درباره ریزش مو بیشتر بدانید با نسبت 4 قسمت صابون به 1 قسمت کنسانتره رزماری، با یکدیگر مخلوط کنید.

همچنین می‌توانید چند قطره از عصاره را مستقیما به جلوی ریزش موی خود را بگیریدپپوست سر خود بمالید اما باید اجازه دهید که کاملا خنک شده باشد و از عدم حساسیت خود کاملا مطمئن باشید.

Alopecia areata اختلالی در سیستم ایمنی بدن است که منجر به ریزش مو می‌شود

تحقیقات منتشر شده در سال 1998 بررسی آروماتراپی با استفاده از روغن رزماری در افراد مبتلا به این بیماری را نشان دادند. تاثیر رزماری بر رشد مو جلوی ریزش موی خود را بگیرید حدود 44 درصد از شرکت‌کنندگان با استفاده از رزماری به مدت بیش از 7 ماه بهبود یافتند. همچنین ممکن است روغن رزماری اثربخشی درمان‌های معمول را افزایش دهد، اما هیچ مطالعه‌ای اعتبار این ایده را از لحاظ علمی تایید نمی‌کند. درباره ریزش مو بیشتر بدانید همچنین هیچ تحقیقاتی به طور رسمی بیان نکرده که استفاده از رزماری همراه با مینوکسیدیل یا سایر داروهای رشد مو بی‌خطر درباره ریزش مو بیشتر بدانید می‌باشد. هر فردی که از مینوکسیدیل یا سایر درمان‌های ریزش مو استفاده می‌کند، باید قبل از استفاده از شامپو رزماری با تاثیر رزماری بر رشد مو پزشک خود مشورت نماید.

آیا رزماری از ریزش مو جلوگیری می‌کند؟

افرادی که نگران ریزش مو هستند بهتر است از رزماری به عنوان یک داروی پیشگیری استفاده کنند تا مجبور به استفاده ازداروهای شیمیایی یا گیاهی نشوند. با این وجود، اگر تاثیر روغن رزماری بر اثرات مخرب DHT تایید شود می‌توان از آن برای پیشگیری تاثیر رزماری بر رشد مو ریزش مو در خانواده‌هایی با طاسی ارثی, استفاده کرد.

نحوه‌ی استفاده

روغن رزماری یک درمان طبیعی است، اما این به معنای تاثیر رزماری بر رشد مو آن نیست درباره ریزش مو بیشتر بدانید که می‌توان به هر مقدار از آن استفاده کرد، یا برخی افراد که حساسیت‌های خاصی دارند نمی‌توانند در غلظت‌های بالا از آن استفاده کنند.

قبل از استفاده از رزماری موارد زیر را به یاد داشته باشید:

1) استفاده از رزماری برای زنان باردار یا شیرده ممنوع است مگر به شرط اینکه پزشک اجازه داده باشد.

2) از تماس رزماری با چشم و دهان خوودداری تاثیر رزماری بر رشد مو کرده و درباره ریزش مو بیشتر بدانید دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

3) تاثیر رزماری در سنین پایین، بیشتر است.

نحوه‌ی استفاده برای کاهش ریزش مو

ساده‌ترین راه برای استفاده از روغن رزماری، تاثیر رزماری بر رشد مو استفاده از شامپوی رزماری با درصدی بالایی از این روغن است.تاثیر رزماری بر رشد مو همچنین می‌توانید شامپو را در خانه درست کنید. 10 تا 12 قطره روغن رزماری را به شامپوی خود اضافه کرده و برای شستشوی موهای خود از آن استفاده کنید. استفاده از شامپوی رزماری برای طولانی مدت بر پوست سر تاثیر داشته و خشکی و شوره‌ی آن را برطرف می‌کند.

در صورت خشکی شدید پوست سر می‌توانید چند قطره روغن رزماری را در مقداری آب حل کرده و به پوست سر خود بمالید و پس از 10 دقیقه شستشو دهید.

تاثیرات روغن رزماری در طولانی مدت و پس از گذشت تاثیر رزماری بر رشد مو چند هفته مشاهده می‌شود. برای بررسی پیشرفت، ناحیه کوچکی از سر خود را انتخاب کنید و افزایش حجم موها را در آن نقطه زیر نظر بگیرید.

واضح است که رشد مو آهسته است درباره ریزش مو بیشتر بدانید (به طور طبیعی هر ماه یک سانتی‌متر) بنابراین باید با صبر و حوصله و پشتکار زیاد از این روش‌ها برای افزایش موهای خود استفاده کنید.

 

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *