دکترنوروزیان

وبلاگ

امپول تزریقی ضد ریزش مو

امپول تزریقی ضد ریزش مو

امپول تزریقی ضد ریزش مو

 امپول تزریقی ضد <a href=ریزش مو " width="718" height="531" />

امپول تزریقی ضد ریزش مو

آدرس مطب و داروخانه : آدرس غرب تهران: سعادت آباد ، بالاتر از میدان کاج ، خیابان ششم ، پلاک ۳۴ ، ساختمان پزشکان آفرین ، داروخانه دکتر رباطی ۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹ – ۰۲۱۲۲۱۷۵۸۴۶
‎۰۲۱۶۶۸۷۳۶۷۴ وقت ويزيت
۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹
۰۹۳۸۴۷۹۱۰۵۹
@fhkhaledi
https://t.me/joinchat/AAAAAEJ5S73vxciOuAxBig

https://rouyeshmo.com

امپول تزریقی ضد ریزش مو

آمپول بيوتين و بپانتن حاوی دو ویتامین بیوتین و ب۵(اسید پانتوتنیک) بوده که این دو ویتامین جز ویتامین های گروه ب می باشند. آمپول بيوتين و بپانتن در گذشته برای تقویت مو و کمک به درمان ریزش مو توسط بسیاری از پزشکان تجویز می شده است اما در حال حاضر با وجود طیف گسترده ای از قرص های ب کمپلکس(B Complex) که حاوی مقدار قابل توجهی از دو ویتامین ب۵(بپانتن) و بیوتین بوده کمتر پزشکی به فکر تجویز آمپول آن می باشد، مگر در موارد خاص که فرد مشکل در جذب این دو ویتامین دارد.

مشخصات آمپول بيوتين و بپانتن:

شرکت بایر(Bayer) آلمان یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین لابراتوارهای تولید کننده آمپول بيوتين و بپانتن می باشد، هر بسته آمپول بپانتن این شرکت حاوی ۶ عدد بوده و هر آمپول حاوی ۲۵۰ میلیگرم ویتامین ب۵ است.

بسته های آمپول بیوتین نیز ۶ عددی بوده و هر آمپول آن حاوی ۵۰۰۰ میکروگرم بیوتین است. معمولا این دو آمپول بصورت همزمان در دو عضله مختلف تزریق می شوند.

از آنجا که ویتامین های ب سبب افزایش انرژی بدن شده توصیه می شود آن ها را در طی روز تزریق نمایید تا موجب بی خوابی نگردند.

اگر به فشار خون، بیماری های قلب و عروق، کلیوی، حساسیت پوستی و سایر مشکلات مبتلا می باشید قبل از تزریق آمپول بيوتين و بپانتن با پزشک خود مشورت نمایید.

دوره مصرف آمپول بیوتین و بپانتن:

دوره معمول مصرف آن هفته ای ۱ بار تزریق و به مدت شش هفته می باشد.

آیا آمپول های ب کمپلکس و نوروبیون حاوی بیوتین و بپانتن می باشند؟

خیر آمپول نوروبیون صرفا حاوی ویتامین ب۱، ب۶ و ب ۱۲ است و آمپول های ب کمپلکس حاوی ویتامین ب۱، ب۲، ب۳، ب ۶ و ب۱۲ و فاقد بیوتین و بپانتن می باشند البته آمپول بکوزین(BECOZYME) حاوی مقداری ویتامین ب۵(بپانتن) است.

آیا تزریق آمپول بيوتين و بپانتن بهتر از مصرف قرص آن ها است؟

در اکثر موارد خیر، انواع قرص های ب کمپلکس، بیوتین و ویتامین ب۵ با دوزهای مختلف و با قیمت مناسب تولید و عرضه می شوند که مصرف آن ها راحت تر از تزریق آمپول آنها است. فقط در موارد خاص و آن هم با نظر پزشک باید از آمپول آن ها استفاده شود.

نقش بیوتین در بدن:

به بیوتین ویتامین H که مخفف Hair و به معنی مو است نیز گفته می شود. بیوتین کمک به تکثیر سلول ها، تولید و تجزیه اسیدهای آمینه و پروتئین و تنظیم قند خون می کند و برای داشتن موهایی سالم و با طراوت نیز لازم می باشد.

بیوتین در بسیاری از مواد غذایی از جمله هویج، تخم مرغ، گردو، بادام و سایر مغزها، چغندر، شیر گاو و بز، انواع توت، پیاز، آووکادو، مخمر آبجو به میزان قابل توجهی یافت می شود.

از علائم کمبود آن می توان به شوره سر، خشکی پوست، مو خوره، ریزش مو و مشکلات گوارش از قبیل یبوست اشاره کرد. البته موارد ذکر شده می توانند علل دیگری نیز داشته باشند.

مقدار نیاز روزانه بدن به بیوتین برای افراد بالغ و بزرگسال ۳۰ میکروگرم و برای نوجوانان ۱۴ الی ۱۸ سال ۲۵ میکروگرم است.

کمبود بیوتین در بدن به ندرت رخ می دهد زیرا باکتری های مفید در روده می توانند مقداری بیوتین تولید کنند. این باکتری ها در اثر مصرف آنتی بیوتیک از بین می روند و اگر پزشکتان به دلیل بیماری مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک را برایتان توصیه کرده درباره مصرف قرص و یا آمپول بیوتین با وی مشورت نمایید.

مصرف مکمل های غذایی بیوتین تا دوز ۳۰۰۰ میکروگرم در روز بی خطر اعلام شده است و از آنجا که بیوتین یک ویتامین محلول در آب است مازاد آن از طریق ادرار دفع می گردد.

نقش بپانتن(ویتامین ب۵) در بدن:

ویتامین ب۵ کمک به متابولیزم چربی ها، کربوهیدرات ها و همچنین تولید و تجزیه پروتئین ها می کند، مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده و مصرف به اندازه ویتامین ب ۵ برای رشد موها و حفظ سلامت آن ها ضروری است.

این ویتامین به غدد فوق کلیوی در تولید هورمون های جنسی و مولد انرژی کمک کرده و همچنین به عنوان ویتامین ضد استرس شناخته می شود زیرا به بدن در مقابله و کنترل استرس کمک می کند.

بدن از ویتامین B5 و ویتامین A برای تولید چربی های ساختاری که به آن ها لیپید (Lipid) گفته می شود استفاده می کند. به همین دلیل برای داشتن پوستی با طراوت، مرطوب و سالم نیازمند مقداری کافی از این دو ویتامین می باشید.

از منابع غذایی ویتامین ب ۵ می توان به جگر مرغ، سیب زمینی، انواع گوشت، تخم مرغ، کلم بروکلی، ماهی سالمون(آزاد) و قارچ اشاره کرد.

برخی از علائم کمبود این ویتامین عبارتند از: خستگی، بی خوابی، کاهش رشد موهای سر، افسردگی، تحریک پذیری و بی قراری
مقدار نیاز روزانه بدن برای افراد بالغ ۱۰ میلیگرم است.

مصرف مکمل های غذایی ویتامین ب۵ تا دوز ۱۰۰ میلیگرم در روز بی خطر اعلام شده است.

امپول تزریقی ضد ریزش مو

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *