دکترنوروزیان

وبلاگ

ارزانترین راه درمان ریزش مو

ارزانترین راه درمان ریزش مو

ارزانترین راه درمان ریزش مو

ریزش مو از مهمترین دغدغه های زیبایی افراد است و برای جلوگیری از آن انواع روش ها را امتحان می کنند. اما یک روش بسیار ساده برای پیشگیری و درمان ریزش مو وجود دارد و آناستفاده از سیر است. بسیاری از افراد از خواص فوق العاده سیر اطلاع دارند اما به دلیل بوی نامطبوع آن از مصرف آن خودداری می کنند. در این مطلب ما قصد داریم روش های مفید برای درمان ریزش مو با سیر به شما پیشنهاد دهیم.

خواص سیر برای درمان ریزش مو

سیر حاوی سلنیوم، پتاسیم، روی ، آهن و ویتامین B می باشد ک برای رشد موها بسیار مناسب است.

سیر می تواند پایانی برای ریزش مو باشد، چون حاوی میزان زیادی آلیسین است. این ترکیب گوگردی، مشابه همان ترکیبی است که در پیاز وجود دارد و برای درمان ریزش موها موثر عمل می کند.

ارزانترین راه درمان ریزش مو

روش های استفاده از سیر برای درمان ریزش مو

روش اول

یک حبه سیر را نصف کرده و هر شب قبل از خواب روی موهای خود بمالید. سیر را تا حدی فشار دهید که آب سیر در بیاید تا خوب جذب سر شود.بعد از یک ساعت با روغن زیتون موهایتان را ماساژ دهید و سرتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید تا صبح بماند. حتما صبح روز بعد سرتان را با شامپو به خوبی شستشو دهید.

روش دوم 

سیرها را پوست کنده و آنها را له کنید، سپس روغن زیتون را گرم کرده و با سیرها به خوبی مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را داخل شیشه ای دربسته ریخته و بگذارید 2 الی 3 روز درون شیشه بماند. پس از گذشت این مدت مخلوط حاصله را روی موهای خود بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید.

روش سوم

آب سیر و روغن نارگیل را به میزان مساوی مخلوط کنید.بهتر است روغن نارگیل را به میزان کمی گرم کنید. مخلوط به دست آمده را روی مو و پوست سر به خوبی ماساژ دهید و بگذارید نیم ساعت بماند و سپس شستشو دهید. این کار را دو الی سه بار در هفته می توانید انجام دهید.

روش چهارم 

آب سیر را گرفته و به اندازه یک قاشق از آن را با عسل مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی موها ماساژ دهید.سپس با شامپو به خوبی موهایتان را بشویید.این کار را چند بار در هفته می توانید انجام دهید.

ارزانترین راه درمان ریزش مو

خواص سیر ناشتا

سیر یکی از آنتی بیوتیک‌های طبیعی است که خوردن آن انسان را از بسیاری بیماری‌ها مصون می‌کند، اما چرا ناشتا؟ در صبح زمانی که معده‌تان خالی است باکتری‌ها مقاومت کمتری دارند؛ بنابراین مصرف سیر همچون یک آنتی بیوتیک آن‌ها را از پا در می‌آورد و باکتری‌ها نمی‌توانند از خود به خوبی دفاع کنند. همچنین مصرف سیر به صورت ناشتا باعث می‌شود مواد مغذی موجود در آن به راحتی و هرچه بیشتر جذب بدن شما شود. سیر سرشار از ویتامین‌ها و پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، آهن، کلسیم و … است. ارزش غذایی بالای سیر در صورت مصرف به صورت خام و صبح ناشتا یا با معده خالی بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند و یا به تقویت سلامت می‌پردازد. در زیر تعدادی از خواص سیر ناشتا را با هم مرور می‌کنیم.

۱. رفع مشکلات معده

مصرف سیر با معده خالی باعث تحریک هضم و اشتها می‌شود و می‌تواند استرس را کنترل کند. کنترل استرس، باعث توقف ترشح اسید معده که ناشی از عصبی شدن است می‌شود. مصرف سیر خام به صورت ناشتا با توجه به تجربیات بعضی از مردم، توانسته است مشکلات عصبی را در آن‌ها درمان کند. همچنین سیر درمان مؤثری برای اسهال است.

۲. کاهش فشار خون و بیماری‌های قلبی

مصرف سیر برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، گزینه مناسبی است. مصرف سیر نقش مفیدی در گردش خون بدن دارد و می‌تواند به خوبی از شما در برابر بیماری‌های قلبی نیز محافظت کند.

۳. ضد باکتری

همان‌طور که گفته شد با توجه به مطالعات و تحقیقاتی که انجام گرفته، نشان داده شده است که مصرف سیر با معده‌ی خالی برابر با عمل یک آنتی بیوتیک طبیعی و بسیار قوی است. این اثر به مصرف سیر به صورت ناشتا بر می‌گردد به این دلیل که باعث می‌شود باکتری در معرض آن قرار گرفته و با آن مواجه شود، در نتیجه باکتری از دفاع از خود باز می‌ماند و نمی‌تواند مقاومت کند و از بین می‌رود.

ارزانترین راه درمان ریزش مو

۴. دفع سموم از بدن

سیر ناشتا بدن را سم‌زدایی کرده و کرم‌ها و انگل‌های موجود در بدن را از بین می‌برد.

۵. جلوگیری از بروز بیماری‌ها

خوردن سیر صبح ناشتا می‌تواند باعث پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند دیابت، تیفوس، انواع سرطان‌ها و افسردگی شود.

۶. رفع بیماری‌های تنفسی

سیر بیماری‌های تنفسی حاد و مزمن را رفع می‌کند. از جمله بیماری‌های قابل درمان به وسیله سیر آسم، زکام، سیاه سرفه، برونشیت، احتقان ریه، پنومونی و سل است.

۷. رفع ریزش مو

یکی دیگر از خواص سیر ناشتا این است که گردش خون بدن و پوست سر را بهبود می‌بخشد. با بالا رفتن گردش خون در پوست سر فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند و این باعث جلوگیری از ریزش مو می‌شود.

ارزانترین راه درمان ریزش مو

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *