دکترنوروزیان

وبلاگ

معجزه سیر برای رشد مو

معجزه سیر برای رشد مو

معجزه سیر برای رشد مو

 

ریزش مو مشکلی است که بسیاری از مردم دارند. این مشکل، برای مردان، اغلب با رشد سنی و داشتن استعداد ژنتیکی در طاسی مرتبط است. برای زنان، می­‌تواند، در مجموع، مسئله­‌ی دیگری باشد و ریشه کن کردن این مشکل مهم است. در این نوشتار در خصوص ۱۰ علت ریزش مو و چگونگی درمان آن و استفاده از سیر برای افزایش رشد مو بیشتر می‌خوانیم.

معجزه سیر برای رشد مو

من درباره­‌ی تعدادی از روش‌­های طبیعی برای افزایش رشد مو از جمله پیاز برای رشد مو ، روغن کرچک و رزماری، بحث کرده­ام. در این مقاله، می­‌خواهم به شما نشان دهم که چگونه برای مبارزه با ریزش مو از سیر استفاده کنید.

 

معجزه سیر برای رشد مو

 

سیر و رشد مو – پژوهش

سیر، آن غذای شگفت‌انگیز با فواید بسیار زیاد، می­تواند مورد دیگری را به فهرست بلند کاربرد درمانی خانگی اضافه کند: درمان ریزش مو.

یک تحقیق منتشر شده که در در ژورنال هندی پوست، امراض دستگاه تناسلی و مطالعه بیماری­‌های جزامی در ۲۰۰۷ چاپ شد و پژوهشی که توسط متخصصان پوست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ایران انجام شد، یافتند که استفاده موضعی از ژل سیر در نواحی که ریزش مو صورت گرفته منجر به رشد مجدد ناحیه­‌هایی از پوست سر که قبلاً طاس شده بود، کاهش اندازه­‌ی تکه­‌های طاس و افزایش تراکم مو می­‌شود.

سولوفور و سلنیوم موجود در سیر می­‌تواند به تقویت ساختار ساقه مو کمک کند، به این معنی که نه تنها به پرکردن مجدد جای موی ریخته شده کمک می­‌کند بلکه می­‌تواند موهای فعلی را هم تقویت کند. ویتامین­‌ها و مواد معدنی در هر حبه سیر هم می­‌تواند به طور طبیعی بر موهای‌تان در هنگام تقویت تاثیر بگذارد.

 

معجزه سیر برای رشد مو

چگونه از سیر برای رشد موها استفاده کنیم (درمان مو با سیر)

پس، چگونه می­‌توانید سیر را برای درمان ریزش موهای‌تان به کار برید؟ اگر چه خوردن سیر در غذا به طرق مختلف برای سلامتی مفید است، شما از آب سیر یا روغن سیر به عنوان درمان موضعی به شکل مرهم استفاده خواهید کرد تا قدرت سیر را در درمان ریزش مو و پر کردن مجدد مو مهار کنید. در ذیل به چگونگی کنترل آن اشاره شده است:

آب سیر و عسل برای رشد موها

آب سیر را از سر سیر یا حدود هشت حبه سیر بگیرید. برای این کار هر حبه را از پوست در بیاورید و با استفاده از دستگاه پرس سیر، آب هر حبه را بگیرید. حدود یک قاشق چایخوری آب سیر به‌دست می‌ا‌ید. این آب سیر را با همان مقدار عسل مخلوط کنید ( که فواید سلامتی شگفت‌انگیزی دارد). مرهم حاصل را در پوست سر و موها بمالید و قبل از آب کشیدن به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر بگذارید بماند.

این کار را می­‌توانید دو یا سه بار در هر هفته یا هر چند بار که می­‌خواهید انجام دهید.

نکته: آب سیر خالی به دلیل داشتن اثر خیلی قوی، هنگامی که به تنهایی استفاده شود، به پوست‌تان آسیب می­‌رساند. به همین دلیل، مخلوط کردن سیر با عناصر دیگر برای کاهش آسیب پوست سر اهمیت دارد.

آب سیر و روغن نارگیل برای مبارزه با ریزش مو

یک مرهم دیگر برای موها هم وجود دارد که می­‌تواند از مخلوط آب سیر و روغن نارگیل به مقدار برابر درست شود. آب سیر را از سر سیر به روشی که در بالا گفته شد بگیرید و آن را با یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل مخلوط کنید( روغن نارگیل را با قرار دادن بر روی کاسه پر از آب گرم، کمی گرم کنید). سپس مخلوط را روی پوست و موی سر ماساژ دهید و قبل از آب کشیدن به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر بگذارید بماند. این کار را می‌­توانید دو یا سه بار در هر هفته یا هر چند بار که می­‌خواهید انجام دهید.

 

معجزه سیر برای رشد مو

روغن سیر برای مو

نکته: روغن سیر با روغن اسانسی سیر فرق می­‌کند. پس آن را با هم اشتباه نگیرید. روغن اسانسی سیر بسیار قوی است و می­تواند باعث ایجاد آسیب جدی شود اگر به­‌عنوان مرهم مو استفاده شود و به خوبی رقیق نشده باشد. لطفاً برای درمان پوست سرتان از روغن حاصل از سیر خیسانده شده استفاده کنید نه از روغن اسانسی سیر.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  محلول ضدریزش مو دکتر نوروزیان

روغن حاصل از سیر خیسانده شده می­‌تواند به عنوان مرهم رشد و تقویت مو استفاده شود. یک قاشق چایخوری از روغن سیر را روی پوست سرتان بریزید و کاملا ماساژ دهید، آن را به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر بگذارید بماند و سپس طوری آب بکشید که روغن‌اش نماند. این کار را می­‌توانید دو یا سه بار در هر هفته یا هر چند بار که می­‌خواهید انجام دهید.

چگونه روغن سیری درست کنیم تا رشد مو را تقویت کند

شما می­‌توانید به راحتی روغن حاصل از سیر خیسانده شده را در منزل درست کنید. در این­جا به طرز تهیه­‌ی آن اشاره شده است:

روش ۱: خیساندن ساده سیر برای مو

هیچ چیزی آسان­تر از این دستور برای درست کردن روغن سیر نیست- سیر را پوست بکنید و آن را ریز ریز خرد کنید سپس آن را در روغن گرم زیتون بخیسانید.

برای هر حبه سیر یک قاشق چایخوری روغن زیتون استفاده کنید و قبل از استفاده بگذارید مخلوط به مدت یک هفته یا بیشتر در یخچال خودش را بگیرد.

سیر ریز شده را از مایع جدا کنید و روغن را طبق موارد بالا استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که روغن را در درون ظرف شیشه‌­ای تیره رنگ در یخچال قراردادید تا ماندگاری­‌اش را زیاد کرده و از فاسدشدن‌اش جلوگیری کنید.

روش ۲: سیر خیسانده شده + روغن­‌های اسانسی برای رشد مو

این سیر خیسانده شده حاوی عناصری بیشتر از روش دیگر است، اما یک شیوه­‌ی چند منظوره با مجموعه­‌ای از فواید را به دلیل عناصر بسیار زیادِ دوستدار مو ارائه می­‌کند. شما به موارد ذیل احتیاج خواهید داشت:

۵ قاشق چایخوری روغن حاصل از سیر خیسانده شده ( روش ۱ را ببینید)

یک قاشق چایخوری روغن نارگیل

یک قاشق چایخوری روغن کرچک ( که رشد مو را تقویت می­‌کند)

½ قاشق چایخوری روغن اسانسی رزماری ( که رشد مو را تقویت می­‌کند)

۱۰ قطره روغن درخت چای (که رشد مو را تقویت می‌­کند)

روغن حاصل از سیر خیسانده شده را با بقیه مواد مخلوط کنید و خوب تکان دهید. آن را در یخچال قرار دهید و جلوی فاسد شدن‌اش را بگیرید.

 

معجزه سیر برای رشد مو

پیشنهاد ما به شما استفاده از محصولات دکتر نوروزیان برای نتیجه بهتر

دکتر نوروزیان متخصص در زمینه ریزش مو توانسته محلول وداروهایی را برای جلوگیری از ریزش مو تهیه کند که به جرات میتوان گفت بی نظیر ترین داروی ریزش مو است.این دارو با تاثیر عالی و کم نظیر از ریزش مو ها جلوگیری کرده وموجب رویش مجدد موها نیز میشود.

 

آدرس مطب و داروخانه : آدرس غرب تهران: سعادت آباد ، بالاتر از میدان کاج ، خیابان ششم ، پلاک ۳۴ ، ساختمان پزشکان آفرین ، داروخانه دکتر رباطی ۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹ – ۰۲۱۲۲۱۷۵۸۴۶
‎۰۲۱۶۶۸۷۳۶۷۴ وقت ويزيت
۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹
۰۹۳۸۴۷۹۱۰۵۹
@fhkhaledi
https://t.me/joinchat/AAAAAEJ5S73vxciOuAxBig

http://roshdmou.ir

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *