دکترنوروزیان

وبلاگ

رویش مجدد مو با طب سنتی

رویش مجدد مو با طب سنتی

رویش مجدد مو با طب سنتی

 رویش مجدد مو با طب سنتی

رویش مجدد مو با طب سنتی

آدرس مطب و داروخانه : آدرس غرب تهران: سعادت آباد ، بالاتر از میدان کاج ، خیابان ششم ، پلاک ۳۴ ، ساختمان پزشکان آفرین ، داروخانه دکتر رباطی ۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹ – ۰۲۱۲۲۱۷۵۸۴۶
‎۰۲۱۶۶۸۷۳۶۷۴ وقت ويزيت
۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹
۰۹۳۸۴۷۹۱۰۵۹
@fhkhaledi
https://t.me/joinchat/AAAAAEJ5S73vxciOuAxBig

https://rouyeshmo.com

رویش مجدد مو با طب سنتی

کم پشتی مو، کدر شدن موها، نازکی مو، ریزش مو، طاسی، سفید شدن زودرس مو و شوره از متداولترین مشکلات مو هستند. اما آنچه در بین مشکلات و بیماریها مربوط به مو، بیش از هر چیز برای افراد نگران کننده است ریزش موی آنها می باشد. بر اساس طب سنتی ریزش مو در مردان معمولا از شدت حرارت و گرمی است. بر این اساس چنانچه ریزش مو، از حرارت ناشی از خلط دم باشد، موهای وسط سر شروع به ریزش میکند و اگر حرارت ناشی از خلط صفرا باشد، ریزش مو از جلوی سر اتفاق میافتد و اگر خلط دم و صفرا با هم باشد، ریزش مو از هر دو طرف سر اتفاق می افتد. اما ریزش مو در زنان عمدتا ناشی از شدت سردی است که باعث خالی شدن بین موها میگردد و در واقع موها کم پشت میگردد. در ادامه این مطلب با روشهای درمان ریزش مو در طب سنتی برای مردان و زنان و راهکارهای رویش مجدد موها آشنا شوید.

عوامل ریزش مو

عوامل بسیاری از مشکلات مو به ویژه ریزش مو و طاسی، عوامل ژنتیکی و ارثی است. برخی عوامل دیگر ایجاد کننده مشکلات و بیماریها مو عبارتند از:

  • تغذیه نادرست
  • فشارهای عصبی مانند استرس و اضطراب
  • بیماریهای عمومی
  • عوارض جانبی برخی داروها
  • شیمی درمانی
  • آلودگی هوا

 

رویش مجدد مو با طب سنتی

روشهای درمان ریزش مو در طب سنتی

اگر ریزش مو دارید می‌توانید این بار براساس توصیه‌های طب سنتی از تركیبات شیمیایی فاصله بگیرید و برای تقویت موهای‌تان سراغ طب سنتی بروید تا با استفاده از گیاهان دارویی موهایی بدون ریزش مو و زیبا داشته باشید. برخی راهکارهای درمان ریزش مو در طب سنتی عبارتند از:

  • شستشوی موها با برگ تازه زیتون تلخ

یک مشت برگ تازه زیتون تلخ را در یک لیتر آب بجوشانید و آن را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه به هم بزنید و بگذارید سرد شود. سپس آن را صاف کنید و همراه با جوشانده بندق هندی بعد از شستن مو به عنوان آبکشی به کار ببرید. این کار برای درمان ریزش مو در طب سنتی و نیز درمان شوره و کم پشتی موثر است. همچنین چنانچه هرگونه شپشی وجود داشته باشد، آن را از بین خواهد برد.

  • ماساژ سر با روغن نارگیل

پوست سر را با روغن نارگیل دوبار در هفته ماساژ داده و بعد از آن حولهای گرم و مرطوب را روی سر بپیچید و بعد از نیم ساعت آن را با جوشانده بندق هندی بشویید.

  • مالیدن برگ درخت کاری + روغن نارگیل به موها

یک مشت برگ درخت کاری که درشت درشت خرد شده است را در یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل داغ، سرخ کنید تا سوخته شود. بگذارید سرد شود و بعد آن را آسیاب کنید و روی پوست سر قرار دهید. یک ساعت آن را به حال خود رها کرده و سپس بشویید.

  • مالیدن روغن بادام به موها و پوست سر

روغن بادام خالص گران است اما برای پوست سر خیلی مغذی است و از بهترین روشهای درمان ریزش مو در طب سنتی است.

  • شستشوی موها با گیاه شنبلیله

خمیر تازه شنبلیله را روی پوست سر و موی خود قرارد هید و آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به حال خود رها کنید. سپس موهای خود را با آب فراوان شسته و خشک کنید.

  • حجامت

پسرانی که ریزش مو در خانواده آنها ارثی است و در بین اعضای خانواده و نزدیکانشان (پدر، برادر، عمو و دایی) طاسی وجود دارد، بهتر است از سنین نوجوانی سالی ۱ الی ۲ بار حجامت عام را در بهار انجام دهند تا هیچگاه دچار ریزش مو نشوند و این کار را تا ۲۸ سالگی ادامه دهند.

مردانی که ریزش مو در آنها شروع شده و در حال پیشرفت است باید در اولین فرصت حجامت کنند تا ریزش موی آنها متوقف گردد. سالی دو مرتبه حجامت در بهار تا سن ۲۸ سالگی و یک بار نیز حجامت سر را انجام دهند.

  • شستشوی سر با سرکه

شستشوی سر با سرکه در حمام بعد از شامپو نیز از روشهای درمان ریزش مو در طب سنتی برای مردان است. به این منظور بعد از زدن شامپو و آبکشی در حمام، موها و سر خود را با سرکه بشویید و یک ربع صبر کنید و سپس آبکشی نمایید.

  • ماساژ کف سر

برای رویش مجدد مو، یکی از بهترین راههای آزموده شده، ماساژ مداوم کف سر است.

رویش مجدد مو با طب سنتی

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *