دکترنوروزیان

وبلاگ

رشد سریع مو دکتر نوروزیان

رشد سریع مو دکتر نوروزیان

رشد سریع مو دکتر نوروزیان

رشد سریع مو دکتر نوروزیان

آيا امكان دارد موهايي كه ريخته‌اند دوباره رشد كنند؟

اول بايد ببينيم موها در اثر چه مشكلي دچار ريزش شده‌اند تا بتوانيم بگوييم با رفع علت زمينه‌اي امكان حل مشكل ريزش و حتي امكان رشد سریع مو وجود دارد يا نه. اين سوال كاملا فردي است و بايد پس از بررسي موهاي هر فرد، به آن پاسخ داد.

پس با اين همه تنوع در علت‌هاي ريزش مو، چطور محصولات مختلفي وجود دارد كه ادعا مي‌شود در رويش مجدد موها موثرند؟

شركت‌ها، با علم به اينكه مردم نمي‌دانند تا علت زمينه‌اي ريزش‌مو مشخص نشود، نمي‌توان در مورد توقف ريزش يا رويش مجدد موها صحبت كرد، محصولات خود را تبليغ و در بازار توزيع مي‌كنند. اغلب اين شركت‌ها، بنا را بر علت شايع ريزش مو، يعني ارثي‌بودن آن مي‌گذارند. به هر حال تاثير بيشتر اين محصولات و داروها، دستگاه‌ها، شانه‌ها و قطره‌هاي مختلف بدون شناخت و درمان علت زمينه‌اي، باعث رويش مجدد موها نمي‌شوند.

به هر حال استرس از دست دادن موها خيلي آزاردهنده‌ است. اينكه مي‌گويند استرس هم باعث ريزش مو مي‌شود درست است؟

بله. امروزه تحقيقات ردپاي استرس‌هاي مزمن را در انواع بيماري‌هاي جسمي و رواني اثبات كرده است. به‌خصوص اينكه استرس و شيوه زندگي ناسالم مي‌تواند سيستم ايمني بدن را تضعيف كند و باعث ابتلا به بيماري‌هايي كه با درگيري سيستم ايمني بروز مي‌كنند مانند ليكن‌پلان، ريزش موي سكه‌اي يا آلوپسي آره‌آتا و لوپوس شود. حتي شانس عودشان را زياد كند و همين عود مكرر و پاسخ ندادن به درمان‌ها در بيماراني كه مدام استرس دارند، وضعيت را بدتر مي‌كند و پزشك مجبور مي‌شود براي بهبود ريزش مو، سيستم ايمني را مهار كند كه اين كار بيمار را مستعد ابتلا به بيماري‌ها مي‌كند.

رشد سریع مو دکتر نوروزیان

 

رشد سریع مو دکتر نوروزیان

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *