دکترنوروزیان

وبلاگ

وب سايت دكتر نوروزيان

وب سايت دكتر نوروزيان

وب سايت دكتر نوروزيان

وب سايت دكتر نوروزيان

وب سايت دكتر نوروزيان

بسیاری از مردم در رشد موهاشان عجله دارند چون یا در آستانه ازدواج كردن هستند، یا قصد رفتن به مجلسی رسمی را دارند، یا در انتظار ملاقات همسرشان در آینده نزدیكند، یا قسمتی از پوست سرشان دیده می شود و می خواهند جای خالی بی مو در سر هر چه زودتر پر شود. آنها خواستار توصیه ای اند كه چگونه موهای كوتاهشان در چند هفته بلند شود.

 

اگرچه شبیه چنین مقالات و تبلیغات و وب سایتهایی مبنی بر بلند شدن آنی مو را می بینید ولی طبق نظر متخصصان چنین رشد آنی مو امكان ندارد. منتظر معجزه نباشید عوامل زیادی می تواند باعث به حداكثر رساندن توانایی رشد موهاتان باشد اما بستگی به فاكتورهای مختلفی دارد كه آنها نیز محدودیت هایی دارند. در این مقاله سعی شده نكاتی كه می تواند برای شما در مورد افزایش سرعت رشد مو مفید باشد تقدیم گردد. بهترین موقع برای بلند شدن مو شب هنگام است كه بیشترین رشد مو را دارید. ولی نه آنقدر كه وقتی از خواب بیدار شدید  مو های شما یكی دو سانت رشد كرده باشد.

استثنائات نادری وجود دارد، اما تح

قیقات علمی نشان داده است كه موی سر اغلب مردم حداكثر 6 اینچ ( در حدود 15 سانتی متر) در سال رشد می كند. یكی از این استثنائات، شخصی به نام «كریستال گیل» است كه بطور قابل توجهی نرخ رشد مویش از میانگین افراد سریع تر است.

موهاتان مرده است ــ اجازه دهید در آرامش استراحت كند.

متأسفانه بسیاری مردم از این موضوع بی خبرند مو می تواند بطور فوق العاده ای مرتجع شود. هر مو یكبار از میان پوست ظاهر می شود و امكان تجدید و ترمیم كردن دوباره خود را  ندارد.

تعداد استاندارد موی سر افراد معمولی 100/000 تاست كه بطور میانگین سرعت رشد فقط نیم اینچ (1.3 سانتی متر) در ماه است. از نظر زمانی اگر انتهای مو رشد مستقیم رو به پایینی تا شانه داشته باشد، تقریباً 2 سال زمان لازم است.

 

در این باره فكر كنید دو سال زمان طولانی است تا مو روزانه در معرض استهلاك محیطی، شستشو، خشك كردن، شانه زدن و هر فرایند شیمیایی دیگری باشد! مو شبیه یك تكه ابریشم یا پارچه نرمی است كه حتی اگر بهترین مراقبت ممكن را از موتان بكنید باز هم بعد از 2 سال رو به فرسودگی و كهنگی می رود و در دوره رشد مو، بهم فشرده و پیچیده می شود.

وب سايت دكتر نوروزيان

 

وب سايت دكتر نوروزيان

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *