دکترنوروزیان

وبلاگ

محلول ضدریزش مو دکتر نوروزیان

محلول ضدریزش مو دکتر نوروزیان

محلول ضدریزش مو دکتر نوروزیان

محلول ضدریزش مو دکتر نوروزیان

ادرس مطب و داروخانه : آدرس غرب تهران: سعادت آباد ، بالاتر از میدان کاج ، خیابان ششم ، پلاک ۳۴ ، ساختمان پزشکان آفرین ، داروخانه دکتر رباطی ۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹ – ۰۲۱۲۲۱۷۵۸۴۶
‎۰۲۱۶۶۸۷۳۶۷۴ وقت ويزيت
۰۹۱۰۹۸۰۰۵۳۹
۰۹۳۸۴۷۹۱۰۵۹
@fhkhaledi
https://t.me/joinchat/AAAAAEJ5S73vxciOuAxBig

محلول ضدریزش مو دکتر نوروزیان

 

ریزش حاد مو به چند دلیل می تواند به وجود آید:

۱ـ بحران های افزایش حرارت بدن (تب بیش از ۳۹ درجه) که همراه با عفونت های سخت مثل تب حصبه، مخملک و گریپ سخت است. به علت حرارت بالا، مجاری «پاپی» موها به طور موقت مسدود می شود و مو در اثر بی غذایی می میرد. با این وجود، این موهای مرده تا ۷۰ روز (۲.۵ – ۲ماه بعد از بحران) ، یعنی کلا در طول ایام نقاهت نمی ریزند. پس از این دوران، ریزش مو بویژه در بالا و پشت گوش شدید است. در ضمن، رویش مجدد مو در این گونه موارد به طور طبیعی و بدون هیچ گونه درمان انجام می شود.

۲ـ وضع حمل و توقف شیردهی که هر دو علت اصلی ریزش مو نز زنان جوان است و پس از گذشت حدود ۲.۵ ماه از وضع حمل و یا توقف شیردهی ، اتفاق می افتد. در اینجا ظاهرا نوعی تغییر ناگهانی در وضعیت عروق پاپی های مو، در اثر اختلالات شدید هورمونی موجب ریزش مو می شود و خوشبختانه بدون هرگونه تدابیر درمانی بعد از چند ماه به جای همه موهای ریخته شده، موهای جدید جایگزین می شود.

۳ـ اعمال جراحی بزرگ که با بیهوشی توأم بوده است و صدمات سخت از قبیل سوختگی های وسیع و شکستگی های استخوانی متعدد که مثل موارد قبل ریزش مو حدود ۲.۵ ماه بعد از حادثه شروع می شود و شدت آن مختلف و ممکن است زیاد طول بکشد و کلا به محض اینکه حال عمومی بیمار خوب شد رویش مجدد مو صورت می گیرد.

۴ـ تشعشات اشعه ایکس بروی پوست سر خواه به منظور معالجه(مثلا برای معالجه بعضی تومورهای مغز) یا تصادفی باشد (مثلا در مورد پرستاری که در اثر بی توجهی سر خود را در معرض تابش اشعه قرار دهد) ریزش موی زود رس حادث می شود، یعنی از روز پانزدهم بعد از تشعشع شروع می شود و تا روز سی ام ادامه دارد.

درآمدن مجدد مو یا در نیامدن آن بستگی به مقدار اشعه دریافت شده دارد. در این جا لازم می بینم بخاطر بیاورم که استفاده از اشعه ایکس برای ریختن موی بیمار مبتلا به کچلی که در قدیم انجام می گرفت در حال حاضر موقوف شده و هدف قرصهای ضد قارج جدید جای آن را گرفته است.

۵ـ جذب املاح تالیوم که در مرگ موش وجود دارد چنانچه عمدی یا سهوی توسط انسان مصرف شود تا حداکثر ۱۵ روز بعد از جذب سم ممکن است ریزش ابروها و حتی تمام موهای بدن را نیز سبب شود.

۶ـ بعضی فرآورده های مو که حاوی تالیوم باشند ممکن است در اثر جذب مقدار زیاد پماد که در سطح وسیعی از بدن به کار رفته ، منجر به مسمومیت واقعی شود.

۷ـ اختلالات هورمونی باعث نوعی ریزش موی منطقه ای و موضعی شبیه سکه می شود هر چند در کودکان شایعتر است ولی در بزرگسالان هم دیده می شود در این حالت غالبا اختلالات هورمونی باعث بروز آن می شود.

محلول ضدریزش مو دکتر نوروزیان

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *