دکترنوروزیان

وبلاگ

شر موهاي وز را بكنيد

شر موهاي  وز را بكنيد

شر موهاي وز را بكنيد

شايد آزار‌دهنده‌ترين اتفاق براي خانم‌ها وز شدن موهاي نازنين‌شان باشد؛ اتفاقي كه هراز گاهي همه ما بعد از هر بار رنگ يا دكلره كردن موها درگيرش مي‌شويم و به هر دري مي‌زنيم تا گيسوان‌مان به روزهاي اوج خود بازگردند. اگر زياد اهل رسيدگي به موها و ويتامينه كردن آنها با ماسك‌هاي طبيعي همراه با تغذيه مناسب نيستيد نبايد منتظر معجزه باشيد. بلايي كه بر سر موهاي شما آمده تنها با يك دوره طولاني تقويت و رسيدگي درمان مي‌شود؛ پس روي صحبت ما با شماست كه ديگر قرار نيست با همين موهاي وز سر كنيد. دواي درد شما همين جاست.

همه روش‌هايي كه اين روزها براي صاف، فر و حالت دادن به موها به كار مي‌گيريم در كوتاه‌مدت عوارضي همراه دارند. اما شايد بگوييد كه تا به حال موهاي خود را رنگ نكرده‌ايد و كلا عادت به استفاده از اتو و سشوارهاي حالت‌دهنده مو نداريد و موهاي‌تان تنها با تغييرات آب و هوا حالت وز و زشتي به خود مي‌گيرند.

شر موهاي وز را بكنيد

دليل‌تان هر چه كه باشد بايد بدانيد موهاي ما از ساختماني سه لايه با هزاران سلول تشكيل شده است كه براي سالم و درخشان ماندن نياز به رسيدگي و رطوبت مناسب دارد. زماني كه كوتيكول لايه بيروني موها در معرض رنگ‌هاي شيميايي و حرارت‌هاي زياد وسايل حالت‌دهنده قرار مي‌گيرد به مرور سلامت خود را ازدست داده و وز و خشن مي‌شود.

البته تا زماني كه موها مرتب صاف مي‌شود آسيب ديدگي موها به خوبي قابل مشاهده نيست، اما به شستن و خشك كردن موها بعد از حمام و يا با هر تغيير آب و هوايي سوخته و وز به نظر مي‌رسند و تارهاي مو از ريشه بي حالت و كدر مي‌شوند.

از طرفي افرادي كه موهاي خشك و مجعدي دارند بيشتر از هر كسي مستعد وز و خشن شدن موها هستند اما اين قصه سردراز دارد پس بهتر است با كمك روش‌هاي زير تا دير نشده به موهاي‌تان سر وساماني بدهيد.

شر موهاي وز را بكنيد

چه چيزهايي « وز» مو را از بين مي برد؟

هيچ‌چيز بدتر از وز كردن موها نيست اما راه حل‌هاي ساده‌اي وجود دارد كه مي‌توانيد تا حد زيادي از وز شدن موهاي‌تان جلوگيري كنيد.

آب گازدار: اگر معمولا ترجيح مي‌دهيد براي خشك كردن موهاي‌تان از سشوار استفاده نكنيد و دوست داريد موهاي‌تان به‌صورت طبيعي خشك شود و اگر موهاي شما به دليل رطوبت وز مي‌كنند، يك روش خوب براي جلوگيري از اين وز، استفاده از آب گازدار است، كافي است در حمام بعد از اين مثل هميشه موهاي‌تان را شستيد و آبكشي كرديد، در آخر يك‌بار موهاي‌تان را با آب گازدار آبكشي كنيد.

سركه سيب: يك راه حل طبيعي مؤثر ديگر براي جلوگيري از وز موها، استفاده از سركه سيب است، روند استفاده از اين راه هم خيلي شبيه استفاده از آب گازدار است يعني در حمام مثل هميشه موهاي‌تان را بشوييد و در آخر مقداري مساوي آب و سركه سيب را با هم مخلوط كنيد و موها را با آن آب بكشيد.

شر موهاي وز را بكنيد
چگونه وز موها را از بين ببريم؟

ماءالشعير: اگر موهايي فر و هميشه با حالت دادن آنها مشكل داريد، يك راه حل خوب استفاده از ماءالشعير است، ماءاشعير فر موهاي شما را ثابت نگه مي‌دارد تا موهاي شما وقتي خشك مي‌شود نيز مثل زماني باشد كه خيس است.كافي است تمام موها را به آن آغشته كنيد.

نرم‌كننده طبيعي: يك فرمول ويژه براي نرم كردن و حالت دادن موهاي خشك شما. 1فنجان مايونز را با نصف يك عدد آووكادو له شده مخلوط كنيد و آن‌قدر بزنيد تا حالت چسبي پيدا كند، اين مخلوط را به موهاي‌تان بماليد سپس موها را با يك كلاه پلاستيكي و با يك حوله داغ روي آن را بپوشانيد، حدود 02 دقيقه صبر كنيد سپس موها را آب بكشيد، براي نتيجه بهتر هفته‌اي يك‌بار اين كار را تكرار كنيد.

روغن زيتون و نارگيل: اين روغن‌ها براي مبارزه با وز بهترين دوستان شما هستند. براي اين‌كه موهاي شما خيلي چرب به‌نظر نرسد مقدار كمي از اين روغن‌ها را كف دست‌تان بريزيد سپس ميان موهاي‌تان بماليد.

صاف‌كننده‌هاي سراميكي: اگر مي‌خواهيد موهاي‌تان را با اتو صاف كنيد، اتويي انتخاب كنيد كه صفحه‌هاي سراميكي داشته باشد.

شر موهاي وز را بكنيد

یک نظر بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *